اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیانیه سفارت ایران در آنکارا درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه

سفارت ایران در ترکیه با صدور بیانیه‌ای از تعلل سازمان ملل درباره تحقیق پیرامون استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه توسط گروه‌های تروریستی انتقاد کرد.

بیانیه سفارت ایران در آنکارا درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، به دنبال اعتراض ایران به تعلل سازمان ملل در خصوص تحقیق و بررسی استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه توسط گروه‌های تروریستی و اظهارات محمد مهدی آخوندزاده معاون وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با رئیس کنفرانس سومین کنفرانس بازنگری اجرای کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و عدم اعزام هیات تحقیق بین‌المللی مستقل به سوریه علیرغم گذشت سه هفته از درخواست دولت دمشق، سفارت ایران در ترکیه نیز با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان ملل به تشریح مواضع ایران در این زمینه پرداخت.

در بیانیه مذکور با تاکید بر انتقاد ایران از تعلل سازمان ملل در زمینه عدم ارسال هیات تحقیق برای بررسی استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های مسلح تروریستی مورد حمایت غرب آمده است که این مطلب باعث نگرانی شدید جامعه بین‌المللی شده و سازمان ملل باید هر چه سریع تر هیاتی برای تحقیق به سوریه ارسال کند.

سفارت ایران در آنکارا در این بیانیه تصریح کرد علیرغم گذشت سه هفته از درخواست دولت دمشق برای بررسی این جنایت سازمان ملل اقدامی در پاسخ به درخواست دولت سوریه صورت نداده است.

در این بیانیه همچنین با اشاره به استفاده رژیم صدام از سلاح‌های شیمیایی علیه ایران در دوران جنگ تحمیلی و مقاومت ملت ایران در برابر این جنایت آمده است که دولت ایران یکی از کشورهای موثر در مبارزه با سلاح‌های شیمیایی در جهان بوده و ماه گذشته نیز استفاده از این قبیل سلاح‌ها در سوریه توسط گروه‌های مسلح تروریستی را به شدت محکوم کرده و برای یافتن عاملان و مجازات آنان تلاش گسترده‌ای به خرج داده و وزیر امور خارجه ایران در همین رابطه نامه‌های جداگانه‌ای به وزیران امور خارجه کشورهای مختلف جهان ارسال کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول