اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

کوثری در همایش «مشق حماسه»

زاکانی بر اساس تکلیف وارد میدان شده است/ خلق حماسه‌های گوناگون نیاز به از خود گذشتگی دارد

کوثری در همایش جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی، گفت: زاکانی در هر زمان که نیاز بود در مقابل کسانی که می‌خواستند نظام جمهوری اسلامی صدمه ببیند و خصوصا در دوره اصلاحات ورود پیدا کرد و با جریان‌های انحرافی مبارزه کرد.

زاکانی بر اساس تکلیف وارد میدان شده است/ خلق حماسه‌های گوناگون نیاز به از خود گذشتگی دارد

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز پنجشنبه در همایش  مردمی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی  با عنوان «مشق حماسه» در تالار سیدالشهداء (ع) درباره مدیریت جهادی اظهار داشت: همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند حماسه باید با ایثار و از خودگذشتگی صورت گیرد چرا که در غیر این موارد حماسه خلق نمی‌شود.

 

وی افزود: اگر انسان از خودش گذشت و خیلی از منافع شخصی خود را کنار گذاشت، آن زمان می‌توان گفت: حماسه صورت گرفته است و در واقع از خود گذشتگی، حماسه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را خلق کرد و امام (ره) نیز در این مورد می‌فرمایند مهم این است که انقلاب اسلامی ما انقلابی است که به دست مردم صورت گرفته  و مردم انقلاب کردند و باید آن را به آخر برسانند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مردم شاه را بیرون کرده و رژیم را سرنگون کردند و انقلاب اسلامی را تشکیل دادند.

 

وی اظهار داشت: ما باید کاری بکنیم که آرامش را در کشور برقرار کنیم البته زمانی که رهبری می‌گوید «من انقلابی‌ام» بدین معنی است که در حال درگیری شدید با دشمن هستیم.

وی افزود: ما اگر مسیر را آگاهانه و با بصیرت بشناسیم در این راه نه تنها خسته نمی‌شویم بلکه شاداب تر راه را ادامه می‌دهیم، ما در حماسه‌های گذشته ضربات پی در پی به دشمن و صهیونیست وارد کردیم و به همین خاطر رهبری می‌فرمایند که جمهوری اسلامی به مردم منطقه نشان داد که در مقابل ابرقدرت‌ها می‌شود سالیان دراز مقاومت کرد.

کوثری با اشاره به اینکه ما باید یک فرد حماسی را انتخاب کنیم گفت: رقم زدن حماسه‌های گوناگون درکشور در گرو از خود گذشتگی و اهمیت دادن به منفعت بزرگ‌تر است در این رابطه هوشیاری و دقیق بودن در مسیر یکی از ابزار خلق حماسه است.

از دیگر شاخصه های این حماسه دقیقا پشت سر ولایت حرکت کردن و به موقع تصمیم گرفتن و وارد صحنه شدن است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای در حماسه‌های گذشته ثابت قدم مانده‌اند افزود: یکی از کسانی که چنین ویژگی دارند و من الان احساس وظیفه کردم که بگویم آقای زاکانی است که در همان سنین کودکی این روحیه بسیجی را داشتند.

وی افزود: اگر این طور افراد فداکار به صحنه ورود پیدا نمی‌کردند ما به نسل‌های فعلی و گذشته چه جوابی داشتیم که بدهیم؟

کوثری ادامه داد:آقای زاکانی هم در زمانی که نیاز بود در مقابل کسانی که می‌خواستند نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند و خصوصا در دوران اصلاحات ورود پیدا کردند و هم آن زمانی که لازم بود به بحث علم ورود پیدا کنند.

وی افزود: زاکانی چه در دوره اصلاحات و چه در دیگر دوره‌ها با جریان‌های انحرافی مقابله و مبارزه کرد ،بدین جهت ما احساس مسئولیت کرده و ورود پیدا کردیم.

اسماعیل کوثری با اشاره به سخنی از شهید غلامعلی پیچک گفت: شهید غلامعلی پیچک می‌گوید مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است، حکومت دیگری بعد از حکومت علی ،حکومت خمینی است که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون نشود، ما از سرنگون شدن نمی‌ترسیم، از انحراف می‌ترسیم، این جمله بدین معنی است که ما با هر وسیله‌ای نیامده‌ایم که انقلاب را حفظ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت حماسه افزود: مدیریت حماسه این است که در چارچوب ارزش‌های اسلامی و الهی حرکت کرد و در آن چارچوب اثربخش بود، چنین ویژگی در آقای زاکانی وجود دارد و الان خود ایشان برای کاندیداتوری تمایل ندارد بلکه بر اساس تکالیفی که از رفقا و دوستان گرفته به عرصه ورود پیدا کرده است البته اگر فردی بهتر از ایشان ورود پیدا کند باید آن فرد اصلح معرفی شود.

وی در پایان این همایش خاطرنشان کرد: زمانیکه کسی بخواهد در این صحنه ورود پیدا کند باید موفقیت‌های گذشته را درک کند و با یک کار مدیریتی حماسی این مسیر را با صلابت ادامه دهد،زیرا دشمن از همه توانش استفاده می‌کند تا جلوی حرکت جمهوری اسلامی را بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول