اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرماندار در امور بانوان خبر داد

معرفی 100 نفر در بهار برای آموزشیاری به نهضت سوادآموزی

مشاور فرماندار در امور بانوان گفت: در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی تفاهمنامه همکاری با نهضت سوادآموزی منعقد شده و 100 نفر از اعضای انجمن‌ها برای آموزشیاری به نهضت سوادآموزی معرفی شده‌اند.

معرفی 100 نفر در بهار برای آموزشیاری به نهضت سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، ندا محبی بعد از ظهر امروز در جلسه گروه کارشناسی امور زنان و خانواده شهرستان بهار اظهار داشت: سال گذشته بیش از 35 کارگاه آموزشی برای بانوان شهرستان برگزار شده است.

وی گفت: همچنین اجرای طرح ملی رحمت در قالب 16 کلاس و آموزش یک هزار نفر از بانوان شهر و روستا از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

مشاور فرماندار بهار در امور بانوان ادامه داد: در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی تفاهمنامه همکاری با نهضت سوادآموزی صورت گرفته و 100 نفر از اعضای انجمن‌ها برای آموزشیاری به نهضت معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: برای تحقق اهداف امور بانوان و جلوگیری از موازی‌کاری در دستگاه‌ها پنج کمیته بهداشت بانوان، ورزش و اوقات فراغت، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و زنان سرپرست خانوار تشکیل شده و همه باید دست به دست هم دهیم تا برای بانوان شهرستان برنامه‌های مطلوبی را اجرایی کنیم.

محبی به هفته زن و روز مادر اشاره کرد و گفت: این هفته که از 11 تا 17 اردیبهشت برگزار می‌شود بیش از ده‌ها برنامه فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی در سطح شهرستان اجرا خواهد شد که مهمترین آن گلباران گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با معلولان، نشست با امام جمعه و فرماندار و جشن بزرگ کوثر با حضور یک هزار نفر از بانوان بهاری و مسابقات مختلف قرآنی، نهج‌البلاغه و ورزشی و دوره‌های مختلف آموزشی است اشاره کرد.

در ادامه معاون فرماندار بهار گفت: با توجه به اینکه امسال سال حماسه سیاسی ـ حماسه اقتصادی نامگذاری شده است بانوان در این زمینه نقش مؤثری دارند و باید این شعار را عملیاتی کنیم و حماسه سیاسی ماندگاری را در انتخابات خلق کنیم و حضور پرشور در انتخابات امری ضروری است که بانوان باید در این دوره نیز با حضور حداکثری در انتخابات شرکت کنند.

علی‌اکبر سلطانی‌راد اضافه کرد: زن و مرد در نظام آفرینش و ساختار تکوینی، نقش تکمیلی متقابل دارند.

وی اظهار داشت: آنچه اساس شخصیت یک انسان را شکل می‌دهد فضایل و ارزش‌هایی است که در عمل اکتسابی خود بر اساس اراده و تلاش خویش به دست می‌آورد.

معاون فرماندار بهار مسئله مشارکت اجتماعی زنان را یکی از محورهای مورد تأکید دانست و گفت: مشارکت فراگیر بانوان در صحنه‌های سازندگی همه‌جانبه و غیرقابل انکار است و هیچ کس نمی‌تواند تردید کند که بدون حضور فعال بانوان جامعه اسلامی بتواند در این امر توفیق داشته باشد.

معاون فرماندار بهار در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت زنان شهرستان در زمینه‌های مختلف و وجود نخبه‌های زن لزوم تهیه بانک اطلاعاتی ویژه زنان نخبه در شهرستان امری ضروری است.

انتهای پیام/2499/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول