اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بررسی مشکلات سامانه «سمان» خبرنگاران صورت می‌گیرد

حضور کارشناسان سامانه «سمان» در قم

مشکلات سامانه «سمان» خبرنگاران با حضور کارشناسان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خانه مطبوعات قم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حضور کارشناسان سامانه «سمان» در قم

محمد خامه‌یار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: کارشناسان حوزه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد اسلامی در سفر یک‌روزه به استان قم به مشکلات خبرنگاران این استان در «سایت سمان» رسیدگی می‌کنند.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: کارشناسان اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در خانه مطبوعات استان قم،‌ روز سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال‌جاری به طور حضوری به رفع اشکال خبرنگاران متقاضی ثبت‌نام در سامانه «سمان» می‌پردازند.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است برای خبرنگاران شناسنامه کاری تهیه کند، سامانه «سمان» را برای ثبت سوابق خبرنگاران در اختیار تمام خبرنگاران فعال قرار داده است و از این پس خبرنگارانی که بخواهند سوابق خود را برای بیمه یا سایر مراجع به اثبات برسانند باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جیرفت عنوان کرد: ثبت‌نام در این سامانه ملاک تخصیص تمام مزایایی است که به خبرنگاران فعال زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعلق خواهد گرفت.

خامه‌یار افزود: خبرنگارانی که بخواهند کارت ملی خبرنگاری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند باید در سامانه «سمان» سیستم جامع مستندسازی سوابق و آثار خبرنگاران کشور ثبت‌نام کنند.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد:‌ حدود 150 خبرنگار قمی در سامانه «سمان» عضویت دارند.

گفتنی است، پیش از این محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت‌نام 13 هزار خبرنگار در سامانه «سمان» خبر داده بود و دلیل حضور کارشناسان این سامانه در استان‌های کشور را برطرف کردن مشکلات ثبت‌نام خبرنگاران در این سامانه عنوان کرد.

کارشناسان معاونت امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت 9 صبح تا ساعت 13 روز سه‌شنبه در خانه مطبوعات استان قم پاسخگوی سئوالات خبرنگاران خواهند بود.

انتهای پیام/78005/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول