اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

تجهیز دانشکده داروسازی همدان نیازمند 15 میلیارد تومان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هفتمین دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی همدان، نیازمند اختصاص 15 میلیارد تومان است.

تجهیز دانشکده داروسازی همدان نیازمند 15 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا صفی‌آریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با ارتقای سواد جامعه شیوع بیماری‌های واگیر کاهش یافته است، اظهار داشت: امروز بیماری‌هایی چون فشار خون باعث تحمیل هزینه میلیاردی برای مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: این مبلغ با وجود اینکه شاید مبلغ ناچیزی به نظر آید اما با کنترل بیماری‌های غیرواگیر می‌توان از هزینه‌کرد و هدررفت میلیاردها تومان جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه تاکنون 250 پزشک عمومی و 70 متخصص در پزشک خانواده ثبت نام کرده‌اند، افزود: در سیستم پزشک خانواده ویزیت، دارو، آزمایشگاه و پاراکلینیک با تعرفه ناچیزی در نظر گرفته می‌شود که توصیه می‌کنیم همه مردم در این طرح عظیم بهداشتی حضور یابند.

وی با تأکید بر اینکه هر برنامه‌ای پس از چند سال به بلوغ کامل می‌رسد، بیان داشت: اجرای کامل طرح پزشک خانواده همراهی مردم را برای شکل‌گیری کامل می‌طلبد.

صفی‌آریان با تأکید بر اینکه طرح پزشک خانواده طرحی 17 ساله بر عهده وزارت بهداشت بوده است، یادآور شد: با توجه به افت و خیزی که این طرح داشته، ابتدا در سطح روستاها برگزار شد و سپس قرار شد در شهرها اجرایی شود.

وی ادامه داد: سال گذشته وزارت بهداشت بنا داشت از ابتدای شهریور ماه سال 91، طرح پزشک خانواده در سراسر شهرها عملیاتی شود اما تزلزل‌های این طرح به زیرمجموعه‌ها منتقل شد که تاکنون تحقق کامل نیافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: با تأکیداتی که ریاست جمهوری مبنی بر اجرای سریع این طرح در سطح شهرها دارند، حتما باید اجرایی شود و در جلسات نیز بر اجرای آن تأکید دارند.

وی با اشاره به نیروی انسانی لازم در اجرای طرح پزشک خانواده نیز تصریح کرد: با توجه به گسترش‌های اجتناب‌ناپذیر جمعیتی، در بهداشت و درمان نیز پرسنل متناسب با جمعیت افزایش یابد.

صفی‌آریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 68 مرکز آماده ثبت مشخصات مراجعان طرح پزشک خانواده هستند که 100 مرکز نیز به زودی به این مراکز اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به 125 پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: چهار پروژه عمرانی دانشگاه اعم از بیمارستان قلب فرشچیان، دانشکده داروسازی، خوابگاه 400 نفری دانشجویان و بخش سوختگی بیمارستان بعثت از پروژه‌های مهر ماندگار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دانشکده داروسازی هفتمین دانشکده این دانشگاه است، افزود: این دانشکده که دانشگاه را تبدیل به تیپ یک کرده، ساختمان آن 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بودجه امسال میزان باقی مانده نیز به اتمام می‌رسد.

وی گفت: این دانشکده در بخش تجهیزات نیازمند اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان است و امیدوارم دانشکده داروسازی تا نیمه سال جاری تکمیل می‌شود.

*125 پروژه عمرانی در علوم پزشکی در دست اجراست

صفی‌آریان با اشاره به اینکه 125 پروژه عمرانی در دست اجراست، افزود: با وجود تنگناهایی که در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد، اجرای این پروژه‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان قلب فرشچیان جزو پروژه‌های مهر ماندگار است، بیان داشت: این پروژه قرار شد که در سال گذشته بودجه کامل خود را بگیرد و امسال نیز قرار است که بودجه دو برابری خود را بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بیمارستان فرشچیان از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی برخوردار است، افزود: 50 درصد تجهیزات و پرسنل در بیمارستان اکباتان موجود است که اگر پیمانکار پول تزریق شود و ساختمان را تحویل دهد هر طبقه که تکمیل می‌شود، همان طبقه تجهیز می‌شود.

وی اضافه کرد: خانواده مرحوم فرشچیان آمادگی دارند که اعتبار مورد نیاز بیمارستان فرشچیان را به شکل قرض برای تکمیل شدن این پروژه در اختیار بگذارند و با اختصاص اعتبار این میزان پول برگردانده شود.

صفی‌آریان اضافه کرد: در تعطیلات نوروزی امسال 126 هزار ویزیت و 2 هزار و 850 عمل جراحی اورژانس در استان همدان انجام شد.

وی در پایان سخنانش افزود: در ایام نوروز یک هزار و 750 مأموریت اورژانس انجام شد که از این تعداد 500 مورد جاده‌ای و یک هزار و 200 مورد شهری بود.

انتهای پیام/89003/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول