اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

4/ احمدی‌نژاد در جمع مردم سمنان:

هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی پیشرفت ایران را بگیرد

رئیس جمهور گفت: ملت ایران همواره از آزمایش‌های بزرگ به سلامت بیرون آمده است و هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی رشد و پیشرفت آنها را بگیرد.

هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی پیشرفت ایران را بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در اجتماع پرشور مردم سمنان در ورزشگاه تختی این شهر در بخشی از سخنان خود ، اظهار داشت: مکتب اسلام، مکتبی جاودانه و ماندگار است و باید برای رسیدن به رستگاری و جاودانه شدن به مفاهیم مهم آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال انسان را خلق و به این دنیا وارد کرده است تا برای زندگانی اخروی آماده شود، گفت: زندگانی این جهان و تحولات موجود فرصت مناسبی برای تعالی و کمال انسانی و به خدا رسیدن آدمی است.

وی با تأکید بر اینکه دنیای مادی به خودی خود اصالتی ندارد و تنها ابزار و اسباب رسیدن به کمال است، اضافه کرد: این دنیا فرصت و امکان مناسبی را در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد تا از مزرعه و بستر دنیوی از طریق تلاش و مجاهدت به قله‌های معنوی برسند و زندگی جاوید و سعادتمند را برای خود رقم بزنند.

وی تأکید کرد: خداوند رحمان، حیات و مرگ انسان را برای آزمایش او خلق کرده است تا ببیند که کدام یک از ما در این راه بهتر عمل می‌کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان آیاتی از قرآن کریم و سخنی از حضرت امام علی (ع)، اظهار داشت: ما در این دنیا اگر مسئول آباد کردن جهان هستیم و باید در سراسر عالم حیات طیبه برقرار کنیم، همه اینها مقدمه‌ای برای جهان آخرت است.

وی با تأکید بر اینکه باید دنیا را آباد و عدالت را در آن برقرار کرد، گفت: همه باید بکوشیم تا پرچم توحید را در سراسر جهان برافرازیم اما همه این اقدامات باید برای رسیدن به حیات جاوید باشد و نباید به خاطر ماندن در این دنیا تلاش کرد.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه مقصد همه کارها باید برای رسیدن به حیات جاوید باشد، اضافه کرد: امروز اگر زندگی جاویدان می‌خواهیم، باید کارهای ما برای خدا باشد تا جامعه بشری به سعادت برسد و حیات جاودانه انسان به بهترین شکل رقم بخورد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه همه انسان‌ها بدون شک به دنبال آرامش قلب، رسیدن به امنیت، رفاه، عزت، کرامت و شکسته شدن بن‌بست‌ها هستند، تحقق همه این امور را در سایه کار برای خدا دانست.

وی قدم برداشتن در مسیر الهی را رمز پیروزی دانست و گفت: اگر کارها اینگونه شود، همه سنتهای الهی در خدمت انسان و همه عالم در تسخیر او قرار می‌گیرد و همه مطالبات فکری و مکتبی حاصل خواهد شد.

احمدی‌نژاد رشد و شکوفایی انسان را در سایه کار برای خدا دانست و گفت: ملت ایران و به ویژه مردم استان سمنان نمونه اعلای کار برای خدا هستند.

احمدی‌نژاد افزود: بررسی تاریخ ایران نشان می‌دهد که همواره مجاهدت‌ها برای رسیدن به عدالت و کرامت انسانی در کشور وجود داشته و مردم ایران هرگز مبارزه با ظلم و ایستادگی مقابل ظالمان و حمایت از مظلومان را کنار نگذاشته‌اند و این از افتخارات ملت ماست.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه این موفقیت‌ها به خاطر عشق ملت به حضرت محمد(ص) و آل او و پیروی از خط نورانی ولایت و امامت حاصل شده است، اضافه کرد: برای اینکه کار ملت ما همواره در مسیر الهی قرار داشته، مردم همواره از آزمایش‌های بزرگ به سلامت بیرون آمده‌اند و توانسته‌اند به قله‌های رفیع دست یابند.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس یک قله و دوره درخشان در تاریخ ملت ایران است اظهار داشت: مردم ایران در این دوران به تنهایی و با دست خالی مقابل تمام قدرت‌های مادی و شیطانی جهان ایستادند و آنها را به زانو در آوردند و در نهایت نیز عزت ابدی را برای خود کسب کردند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر کار برای خدا باشد فعالیت‌های انسان شفاف، دل او زلال و اندیشه‌هایش پاک و سرشار از ایمان، توحید و مهربانی می‌شود، گفت: این امور با معیارهای امروزی و مادی قابل ارزیابی و اندازه‌گیری نیست.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم سمنان گفت: مردم استان سمنان، مردمانی ایمانی، بااخلاق، سخت‌کوش، با نجابت و قانع هستند که همواره در مسیر علم و پیشرفت گام برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه مردم استان سمنان دلهای پاک، قلبی مهربان و دست‌های پرثمری دارند، افزود: مردم این دیار در سال‌های سال نشان داده‌اند که دارای اندیشه‌های خیرخواهانه، بابصیرت و باتدبیر هستند.

احمدی‌نژاد سمنان را دیار اخلاق، علم، عمل صالح و برادری و دوستی و همچنین تلاش برای ساختن کشور توصیف کرد و گفت: مردم این خطه در طول تاریخ نشان داده‌اند که همواره پایبند ارزش‌های الهی هستند و در طول دوره اسلامی نیز عاشق پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت او بوده‌اند و تا امروز نیز این پرچم مبارک را در دست داشته‌اند.

وی تأکید کرد: مردم استان سمنان پرچم ایمان را با فداکاری همواره برافراشته نگه‌ داشته‌اند و خدمات مردم استان سمنان به ایران و اسلام و ترویج اندیشه نبوی، علوی، حسینی و مهدوی بسیار شایان بوده است.

وی با اشاره به خودنمایی چهره‌های مبارک شهدا در جمع مردم و حاشیه محل سخنرانی خود اظهار داشت: تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده به انقلاب اسلامی محصول ایستادگی مردم این سرزمین بر پیمان الهی و خط مقدس امامت و ولایت است.

رئیس جمهور همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حسن شاطری بیان کرد: شهید شاطری یکی از بهترین فرزندان ملت و فردی متخصص، متعهد، بااخلاق، وارسته و سرداری شجاع و مؤمن بود که استان سمنان ایشان را به انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) اظهار داشت: دخت مکرم نبی اسلام یگانه هستی و دردانه عالم است که خداوند متعال همه عالم، انسانها، پیامبران و صالحان را به خاطر وجود نازنین ایشان خلق کرده است.

احمدی نژاد گفت: حضرت زهرا (س) تجلی همه زیبایی‌های خلقت و در قله معرفت و معنویت هستند و الگوی مطلوبی برای همه انسانها در طول تاریخ محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ 2249/ج40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول