اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس پارلمان فلسطین:

آمریکا به بازی‌های خود در صحنه فلسطین پایان دهد

رئیس پارلمان فلسطین از دولت آمریکا خواست که به بازی‌های خود در عرصه فلسطین پایان دهد تا زمینه موفقیت آشتی ملی و پایان دادن به شکاف داخلی در فلسطین فراهم شود.

آمریکا به بازی‌های خود در صحنه فلسطین پایان دهد

به گزارش خبرگزاری فارس، «عزیز دویک» در جریان دیدار با «پی اس مبارک» فرستاده هند نزد تشکیلات خودگردان فلسطین در دفتر نمایندگان در شهر رام الله که با حضور مهندس «عبد الرحمن زیدان» و «ایمن دراغمه» برگزار شد، تاکید کرد که موفقیت آشتی ملی قبل از هر چیز نیازمند پایان بازی های آمریکا در فلسطین و وتوی آن علیه آشتی ملی است و پس از آن، طرف‌های فلسطینی باید بر روی برنامه مبارزاتی توافق کرده و استراتژی مشخصی را برای باز پس‌گیری حقوق غصب شده خود اتخاذ کنند و به قانون اساسی فلسطین و تمامی آزادی‌هایی که در آن ذکر شده است، احترام بگذارند.

دویک درباره احتمال تغییر موضع کاخ سفید پس از انتخاب مجدد اوباما نیز اظهار داشت که اوباما در جریان سفر اخیر خود به فلسطین اشغالی بر امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد، اما هیچ اشاره‌ای به حقوق ملت فلسطین نکرد؛ گویی که هدف از این سفر وی حمایت از تجاوزات رژیم صهیونیستی بود.

وی با اشاره به اینکه ما بر اساس اقدامات و اعمال طرف‌ها درباره آنها قضاوت می‌کنیم و نه وعده‌ها و اظهاراتشان، تصریح کرد که اوباما همان کسی بود که از حق وتو علیه تاسیس کشور فلسطین استفاده کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، دویک همچنین از موضع شجاعانه هند در حمایت از مساله فلسطین تمجید کرد و با انتقاد از نفاق بسیاری از کشورهای جهان که سعی در گفت‌وگو با جنبش حماس را دارند، گفت آنها با اینکه می دانند جنبش حماس در آینده به قدرت برتر فلسطین تبدیل خواهد شد، اما از ترس آمریکا و رژیم صهیونیستی موضعی بر خلاف این امر اتخاذ می کنند.

فرستاده هند نزد تشکیلات خودگردان نیز به نوبه خود بر حمایت هند از حق ملت فلسطین از دوره ریاست جمهوری مهاتما گاندی تاکنون تاکید کرد و گفت این مساله در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به خوبی خود را نشان می‌دهد. وی همچنین خواستار نهایی شدن آشتی ملی شد و آنرا امری ضروری برای تداوم حمایت جهانیان از فلسطین خواند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول