اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گزارش فارس بررسی شد

نبود استخر استاندارد مشکل جامعه ورزش بیجار

ورزش شنا در شهرستان بیجار با کمبودها و موانع زیادی روبروست که نبود استخر استاندارد یکی از مشکلات این رشته در این شهرستان است.

نبود استخر استاندارد مشکل جامعه ورزش بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، ورزش شنا یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در بین اقشار مختلف مردم است. فردی که شنا می‌کند، نه تنها از این طریق احساس راحتی و نشاط می‌کند بلکه در اثر شناکردن قابلیت‌های جسمانی خود را افزایش می‌دهد که متأسفانه مردمان بیجار از این ورزش حیاتی و مفید به دلیل نبود استخر مناسب در این شهر محروم هستند.

آنچه ورزش شنا را در سراسر دنیا زیرپوشش قرار می‌دهد، طیف وسیعی از اقشار مردم علاقمند به ورزش و تحرک جسمانی است که مردم شهرستان بیجار نیز به این ورزش مفید نیازمند هستند.

استخر شنای بیجار با هزینه‌های فراوان ساخته شد و چند صباحی مردم این دیار با استقبال فراوان از آن استفاده کردند اما بعد از گذشت 6 سال این استخر شرایط استاندارد خود را از دست داده و در مدت کوتاهی سقف آن دچار مشکل عدیده شد که اکنون در حال تخریب است.

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد مکان تفریحی و ورزشی روزی به سالن نامناسب مخروبه تبدیل شود و این امر معضل بزرگی در شهرستان بیجار به خصوص در بخش ورزش است و موجب شده تا بیجار همچنان از نبود استخر مناسب رنج ببرد.

شنا ورزشی پایه و سفارش شده در دین اسلام است که باید برای ترویج آن از تمام ابزارهای لازم استفاده کرد و وجود آن در هر شهری امری ضروری است.

روزی که استخر شنا در بیجار به بهره‌برداری رسید جوانان این دیار پس از سال‌ها انتظار تصورش را نمی‌کردند استخر تفریحی و ورزشی‌شان روزی به حالت تخریب و ویرانی برسد به گونه‌ای که از انجام ورزش و تفریح مورد علاقه خود محروم شوند.

به گفته مدیران اجرایی استخر بیجار، هزینه تعمیر سقف استخر 260 میلیون تومان برآورد شده است.

یکی از مدیران اجرایی استخر بیجار مشکلات در این زمینه را این گونه عنوان کرد: تا کنون چندین مرتبه با مراجع ذی‌صلاح مکاتبه داشته‌ایم که تاکنون هیچ جوابی دریافت نشده است.

این گونه به نظر می رسد که در ساخت و ساز این مکان ورزشی معیارهای اساسی مهندسی و معماری رعایت نشده است و می توانست با نظارت کافی هنگام ساخت و مدیریت صحیح سقف این فضای ورزشی دچار آسیب نشود.

بنابر ادعای کارشناسان اگر ارتفاع سقف استخر درست در نظر گرفته و با رعایت اصول مهندسی ساخته می‌شد چنین اتفاقی هیچ‌گاه رخ نمی‌داد.

شاید یکی از اهم دلایل ایجاد این معضل و مشکل اداره آن به صورت دولتی و تحت نظارت اداره تربیت بدنی بود که با واگذاری به بخش خصوصی به علت عدم مدیریت مناسب اکنون با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می‌کند.

باز هم قشر جوان شهرستان بیجار بیشترین آسیب را از مشکلات به وجود آمده می‌بینند چراکه آنها در فصل بهار و تابستان برای استفاده از فضای ورزشی مناسب و برای شنا کردن مجبور می‌شوند مسیر 100 کیلومتری را تا شهرستان همجوار طی کرده و به شهر قروه یا سریش‌آباد بروند که این امر برای شهری با قدمت تاریخی بسیار سنگین است که از فضای ورزشی مساعدی برخوردار نباشد.

از سوی دیگر اکثر جوانان و نوجوانان در این شهرستان به دلیل نبود استخر و عدم شرایط مالی مساعد در رودخانه‌های اطراف به آب تنی و شنا می‌پردازند که این امر خطراتی را برای سلامت و جان آنها به دنبال داشته است.

وجود استخر در شهرستان بیجار از هزینه‌های فراوان که جوانان در مسیر رفت و آمد به شهرهای اطراف متحمل می‌شوند کاسته و دیگر مجبور به صرف وقت و هزینه خود در شهرهای دیگر استان نیستند.

امید است با توجه به قدمت این دیار و استعداد جوانان بیجاری، حمایت‌های مالی در خصوص مرمت استخر بیجار صورت گیرد و در آینده‌ای نزدیک شاهد پیشرفت و توسعه ورزش شنا در شهرستان بیجار باشیم.

انتهای پیام/79015/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول