اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مناطق زلزله‌زده دشتی گزارش می دهد

تاکید معاون اول رئیس جمهور بر بازسازی منازل تخریبی تا قبل از تابستان

با حضور معاون اول رئیس جمهور در مناطق زلزله زده شهرستان دشتی، وی بر تسریع در بازسازی منازل تخریبی تا قبل از فصل تابستان تاکید کرد.

تاکید معاون اول رئیس جمهور بر بازسازی منازل تخریبی تا قبل از تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علاوه بر معاون اول رئیس جمهور، وزرای کشور، بهداشت و درمان، رئیس سازمان جمعیت هلال احمر، معاون وزیر بهداشت و ... شماری دیگر از مسئولان کشوری برای بررسی وضعیت زلزله‌زدگان در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند.

بازدید هوایی معاون اول رئیس جمهور از مناطق زلزله‌زده دشتی

محمدرضا رحیمی معاون‌ اول رئیس جمهور لحظاتی پیش به صورت هوایی از مناطق زلزله زده شهرستان دشتی بازدید کردند.

معاون اول رئیس جمهور را محمد نجار وزیر کشور و نیکزاد وزیر راه و شهرسازی همراهی می‌کنند.

در این بازدیدها استاندار بوشهر گزارشی از وضعیت وقوع زلزله و فعالیت تیم‌های امدادی ارائه می‌کند.

تخریب 100 درصدی 3100 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تخریب 100 درصدی 3 هزار و 100 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده دشتی خبر داد.

علیرضا تابش در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با حضور رئیس جمهور اظهار داشت: در حادثه زلزله در شهرستان دشتی سه هزار و 100 واحد مسکونی 100 درصد خسارت دیدند که یک‌هزار و 325 واحد شهری و یک‌هزار و 250 واحد روستایی و 500 واحد نیز بین 30 تا 40 درصد صدمه دیدند.

وی با بیان اینکه تعدادی واحدهای تجاری هم در این حادثه خسارت دیدند، افزود: برای بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری ضمن پرداخت تسهیلات اعتباری کمک‌های بلاعوض به آسیب‌دیدگان پرداخت می‌‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تلاش امدادگران استان بوشهر به ویژه استاندار قدردانی کرد و گفت: رسیدگی به آسیب‌دیدگان در ساعات اولیه حادثه بخشی از آلام مصیبت‌دیدگان را کاهش داد که موجب آرامش آنان شد.

اعزام تیم ویژه امداد و نجات شهرداری بوشهر به مناطق زلزله‌زده

سعید راستی شهردار بوشهر اظهار داشت: از همان ساعات آغازین وقوع حادثه شهرداری بوشهر با اعزام واحدهای سرویس بهداشتی و حمام سیار، تیم ویژه امداد و نجات به کمک حادثه دیدگان شتافت.

وی با بیان اینکه تیم ویژه امداد و نجات شهرداری بوشهر به منطقه دشتی اعزام شد، تصریح کرد: از شب گذشته از همان ساعات ابتدایی وقوع این حادثه تلخ، شهرداری بوشهر با اعزام تیم امداد و نجات به منطقه به کمک حادثه دیدگان شتافت.

اعزام 3 اکیپ امدادی از شهرستان گناوه به مناطق زلزله‌زده

فرماندار گناوه از اعزام 3 اکیپ امدادی از شهرستان گناوه به مناطق زلزله‌زده دشتی خبر داد.

غلامعلی حبیبی‌منش در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان گناوه با دعا برای بهبودی حادثه دیدگان زلزله شهرستان دشتی و تسلیت به بازماندگان افزود : در مواقع بحرانی مهم‌ترین اصل حفظ آرامش و مدیریت صحیح بحران است.

حبیبی‌منش تاکید کرد: همه ادارات شهرستان آمادگی لازم برای پس لرزه‌های احتمالی بعدی را داشته باشند

اعطای تسهیلات 150 میلیون ریالی و کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان

معاون‌اول رئیس‌جمهور از ارائه تسهیلات 150 میلیون ریالی به مردم زلزله‌زده دشتی خبر داد و گفت: به شما اطمینان می‌دهم هیچ آسیب‌دیده‌ای از قلم نخواهد افتاد، ضمن اینکه رقم کمک‌های بلاعوض را نیز بیشتر می‌‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: برای تمام اتفاقاتی که می‌افتد حکمتی است، در زلزله استان بوشهر برخی خانه‌ها ویران شدند، برخی عزیزانشان را از دست داده و برخی با نگرانی مواجه شدند.

رحیمی گفت: وظیفه دولت حضور فوری در بین آسیب دیدگان است که به اتفاق استاندار، مدیرعامل هلال احمر و رئیس بنیاد مسکن در اینجا حضور یافتیم.

وی ادامه داد: تا سروسامان یافتن کوچه و خیابان و مرتب کردن این منطقه، چادرهای گروهی استقرار یافته تا مراحل بعدی عملیات امدادی در فرصت مناسب انجام شود.

ارسال بیش از 30 تن انواع مواد غذایی وآشامیدنی به مناطق زلزله‌زده

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از ارسال بیش از 30 تن انواع مواد غذایی و آشامیدنی به مناطق زلزله‌زده دشتی خبر داد.

عباس تابش اظهار داشت: در راستای کمک‌رسانی و تأمین مایحتاج اولیه زلزله‌زدگان شهرستان دشتی اولین محموله هدایا با بیش از 30 تن انواع مواد غذایی توسط سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر با همکاری مجمع امور صنفی و اتحادیه صنف خواروبار و لبنیات شهرستان بوشهر به محل زلزله‌زده شهرستان دشتی ارسال شد.

تابش افزود:‌ بیش از 30 تن انواع مواد غذایی، کنسرو ماهی، کنسرو لوبیا، نان بسته‌بندی شده، آب معدنی و ... توسط خودروهای سبک و نیمه‌سنگین برای کمک به مناطق زلزله‌زدگان شهرستان دشتی امروز ارسال شد.

بازسازی واحدهای مسکونی تا قبل از تابستان انجام شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: قبل از رسیدن فصل گرما در استان بوشهر که برای مردم سخت است باید سریعا خدمات‌رسانی و بازسازی واحدهای مسکونی انجام شود.

محمدرضا رحیمی در نشست ستاد مدیریت بحران مناطق زلزله زده استان بوشهر گفت: یکی از دلایل آرامش مردم آسیب دیده از زلزله‌زده استان بوشهر امداد رسانی به موقع بود که به عنوان یک کار نیک از مسئولان تشکر می‌کنم.

رحیمی گفت: آن چیزی که در زلزله مناطق مختلف مردم استان بوشهر دیدم صفای درون و اعتقاد قلبی مردم مصیبت دیده به خداوند تبارک و تعالی بود.

وی تاکید کرد: در بازدیدهایی که از مناطق زلزله‌زده داشتم هیچ گونه اعتراضی نبود که این امر نشان از امدادگری‌های به موقع و اعتقاد قلبی مردم مصیبت‌دیده به خداوند تبارک و تعالی بود که وظیفه ما را برای رسیدگی به این مردم دو چندان می‌کند.

انتهای پیام/66006/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول