اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

آسیب فشار خون بر اندام‌های حیاتی بدن جدی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در صورتی که فشار خون از حد طبیعی بالاتر رود منجر به آسیب اندام‌های حیاتی مانند قلب، مغز، کلیه و چشم می‌شود.

آسیب فشار خون بر اندام‌های حیاتی بدن جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی امروز در همایش روز جهانی بهداشت نقش صحیح نظام سلامت، سلامت جامعه و شاخص‌های بالای سطح سواد و درآمد مردم را دلیل افزایش امید به زندگی در گیلان دانست.

وی عدالت در سلامت را سبب ارتقای شاخص‌های بهداشتی در کشور و به ویژه در گیلان عنوان کرد و افزود: وضعیت سلامت آحاد جامعه بستگی به عوامل اثر گذار در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، محیط فیزیکی و... دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شعار امسال هفته سلامت مبنی بر «فشار خون را جدی بگیریم»، افزود: فشار خون بالا بیماری مزمن و شایع است.

وی اضافه کرد: در صورتی که فشار خون از حد طبیعی بالاتر رود منجر به آسیب اندام‌های حیاتی مانند قلب، مغز، کلیه و چشم می‌شود.

بهبودی با قدردانی از تلاش پرسنل علوم پزشکی استان، اذعان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به لحاظ آکادمیک و معیارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه تیپ یک است و این تحول بسیار خوبی در نظام سلامت استان محسوب می‌شود.

وی کاهش مرگ و میر کودکان زیر پنج سال و مادران باردار را از جمله موارد رشد شاخص‌های بهداشتی در گیلان ذکر کرد.

این مسئول اقدام‌های خوب اورژانس 115 گیلان در ایام نوروز و دیگر فصول سال را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: متوسط حضور اورژانس 115 گیلان در داخل شهر پنج دقیقه و خارج از شهر 12 دقیقه است.

در همایش مذکور 36 نفر از فعالان بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گیلان تجلیل شدند.

انتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول