اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سازمان ملل: محموله‌های سنگین سلاح از لیبی به سوریه ارسال می‌شود

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد محموله‌های سنگینی از سلاح‌های غیرقانونی باقیمانده از قیام مردم لیبی علیه نظام معمر قذافی اکنون به دست گروه‌های مسلح در سوریه می‌رسد.

سازمان ملل: محموله‌های سنگین سلاح از لیبی به سوریه ارسال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه القدس العربی، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد سلاح گسترش یافته در لیبی جنگ در مالی، سوریه و دیگر کشورها را تغذیه و زرادخانه گروه های تندرو و باندهای تبهکار در منطقه ساحل آفریقا را تقویت می کند.

بر اساس این گزارش که گروهی از کارشناسان شورای امنیت آماده کرده اند نیروهای امنیتی لیبی همچنان در این کشور ضعیف عمل می کنند و شبه نظامیان که از جنگجویان و انقلابیون سابق لیبی تشکیل شده است از نفوذ قابل توجهی در این کشور برخوردار هستند.

بر اساس این گزارش تحقیقات و اسناد و مدارک نشان می دهد که محموله های غیرقانونی سلاح سبک و سنگین از لیبی به بیش از 12 کشور ارسال شده که از جمله آن سامانه دفاع جوی، تسلیحات کوچک،مهمات، مواد منفجره و مین ها است.

در این گزارش آمده است: محموله های سلاح از پایگاه های مختلفی در لیبی از جمله مصراته و بنغازی به ترکیه و شمال لبنان و از آنجا به سوریه ارسال می شود.

به گفته کارشناسان سازمان ملل حجم سنگین این محموله های تسلیحاتی و کمک های تدارکاتی نشان می دهد که نمایندگانی از مقامات محلی لیبی در جریان خارج شدن این محموله ها از لیبی هستند اگرچه برخی به طور مستقیم در انتقال آن مشارکت می کنند.

بر اساس این گزارش سلاح های گسترش یافته در لیبی از طریق جنوب تونس و جنوب الجزایر و شمال نیجر به کشورهایی همچون مالی نیز ارسال می شوند.

به عقیده کارشناسان سازمان ملل قطر و امارات در جریان قیام سال 2011 لیبی سلاح و مهمات در اختیار جنگجویان مخالف با نظام قذافی قرار می دادند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول