اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت خبر داد

زنگ خطر فشار خون برای استان‌های حاشیه خلیج‌ فارس و خزر

رئیس اداره بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره‌ به استان‌هایی که ابتلا به بیماری فشارخون در آنها زیاد بوده کرد و گفت: استان‌های حاشیه خلیج فارس و دریای خزر از استان‌های ردیف نخست در معرض خطر هستند.

زنگ خطر فشار خون برای استان‌های حاشیه خلیج‌ فارس و خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج کوروش اعتماد شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان فراوانی فشار خون در کشور در جمعیت بالای 15 سال بوده که 15 درصد افراد بالای 15 سال در کشور مبتلا به بیماری فشار خون هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، فشار خون را از عوامل مهم در بروز بیماری‌هایی از جمله سکته‌های قلبی و مغزی، بیماری کلیوی و چشمی عنوان کرد و گفت: کنترل این‌گونه بیماری‌ها ضروری است.

کاهش فشار خون در کهگیلویه و بویراحمد

اعتماد، میزان و درجه استان کهگیلویه و بویراحمد در بیماری فشار خون را مناسب ارزیابی کرد و گفت: میزان شیوع بیماری در این استان بسیار کم و ناچیز بوده که می‌توان آن را نتیجه اقدامات خوب مسئولان مرتبط در کاهش این بیماری دانست.

این مسئول کشوری ادامه داد: با توجه به بافت فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد و میزان درصد جمعیت ابتلا به بیماری فشار خون این استان به نسبت کشوری بسیار پایین و در رتبه مطلوب است.

زنگ خطر برای استان‌های حاشیه خلیج‌فارس و خزر

وی اشاره‌ای به استان‌هایی که ابتلا به بیماری فشار خون در آن‌ها زیاد بوده کرد و اذعان داشت: استان‌های حاشیه خلیج فارس و دریای خزر از استان‌های در معرض خطر هستند که هرچه به استان‌های میانی و مرکزی پیش می‌رویم از این میزان کاسته می‌شود که می‌توان عامل اصلی را نحوه مصرف در سبد کالای خانواده‌ها دانست.

ثبت 19 هزار سکته قلبی در کشور

اعتماد، اولین عامل مرگ‌ و میر در کشور را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و بیان داشت: با بررسی‌های صورت گرفته و گزارش‌های واصله از مهرماه سال گذشته تاکنون، 19 هزار مورد سکته قلبی در کشور به ثبت رسیده که این امر نشان می‌دهد، میزان فرآوری و مصرف داروها در سطح استان‌ها چگونه بوده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اذعان کرد: در چند سال گذشته بیشترین عامل مرگ ‌و میر در کشور ناشی از تصادفات جاده‌ای بوده که امروزه با هموار کردن جاده‌ها میزان سوانح و تصادفات به کمترین درجه رسیده و بیماری غیرواگیر جایگزین آن شده است.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول