اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد

غرب انرژی هسته‌ای را در انحصار خود می‌خواهد

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مستکبران می‌خواهند انرژی‌های جهان را در انحصار خود بگیرند، گفت: ایران الگوی کشورهای منطقه در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

غرب انرژی هسته‌ای را در انحصار خود می‌خواهد

مهدی مستأجران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: انرژی هسته‌ای از جمله انرژی‌های نوینی است که بشر به آن دسترسی پیدا کرده و می‌تواند به عنوان انرژی که کمترین خسارت را برای محیط زیست دارد جایگزین سوخت‌های فسیلی شود.

وی افزود: این انرژی اگر با فناوری‌‌های نوین هسته‌ای استحصال شود می‌تواند برای بسیاری از مصارف غیر انرژی‌زایی در حوزه‌های کشاورزی، پزشکی، مکانیک و موارد دیگر به کار ‌رود.

مسئول سابق نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور اصفهان تاکید کرد: از سویی با توجه به اینکه انرژی‌های قبلی رو به اتمام است و مصرف آنها موجب آلودگی محیط زیست شده و تبعات زیان‌آوری برای بشریت دارد بهترین کار جایگزینی آن با انرژی هسته‌ای است.

وی با اشاره به اینکه مستکبران همواره انرژی‌های جهان را در انحصار خود می‌خواسته‌اند، ادامه داد: در شرایط فعلی جهان مستکبران می‌خواهند انرژی‌های هسته‌ای را در انحصار کشور خود قرار دهند و بدین گونه دیگر کشورها را تحت سلطه خود بگیرند.

مستاجران تصریح کرد: آنها تمام سعی خود را به کار می‌بندند تا این انرژی استراتژیک را در انحصار خود قرار دهند اما دانشمندان ایرانی با دستیابی به انرژی هسته‌ای این اجازه را به آنها ندادند.

وی ادامه داد: استفاده از این فناوری موجب استقلال در هزینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌شود و طبیعی است که نخواهند اجازه دهند که کشور ایران به این انرژی با تمام زوایای آن دست پیدا کند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور لرستان تاکید کرد: همان‌گونه که با ایستادگی در برابر دشمنان توانستیم صنعت نفت را که تنها در اختیار استکبار جهانی بود ملی کنیم، با مقاومت در برابر اصرارهای کنونی سران 1+5 نیز می‌توانیم صنعت انرژی هسته‌ای را ملی کنیم.

وی با اشاره به اینکه نتیجه دیگر مقاومت ایران در برابر فشارها، الگوسازی فرهنگی در زمینه انرژی هسته‌ای است، گفت: ملت ایران با اثبات استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل شده و خشم مستکبران را برانگیخته است.

مستاجران تصریح کرد: بیشترین ضرادخانه‌های هسته‌ای را همان کشورهای مدعی در دست دارند و همه آنها نیز می‌دانند که مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب ما هیچ سلاح هسته‌ای در اختیار نداریم اما مستکبران در دنیای کنونی تنها به دنبال جلوگیری از الگوسازی ایران در جهان هستند.

انتهای پیام/63008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول