اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف کرمانشاه:

سوگواره یاس نبوی در کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: برنامه سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) با حضور 81 مبلغ در سال جاری برگزار می‌شود.

سوگواره یاس نبوی در کرمانشاه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه حجت‌الاسلام سید‌محمدباقر حسینی اراکی در نشست خبری سوگواره یاس نبوی با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: یک میلیون و 200 هزار زائر در ایام تعطیلات 92 از بقاع متبرکه بازدید داشتند.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز 7 وقف جدید داشته‌ایم، افزود: 300 متر باغ گردو در پاوه به ارزش 200 میلیون تومان، 2 حلقه چاه زمین کشاورزی و گاوداری به ارزش 500 میلیون تومان در بیستون و یک وقف به ارزش صد میلیون تومان در سر پل ذهاب از عمده وقف‌های ما در نوروز 92 بوده است.

حسینی اراکی از برگزاری برنامه سوگواره یاس نبوی در سال 92 به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) خبر داد و اعلام کرد: 81 مبلغ برای این برنامه اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه همایش رهروان یاس نبوی در 6 بقعه در سطح استان کرمانشاه برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: سخنرانی و عزاداری در روز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری از عمده‌ این برنامه‌ها است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برپایی خیمه‌های معرفت در 5 بقعه خبر داد و اعلام کرد: غرفه مشاوره وقف را در 5 بقعه دایر خواهیم کرد.

وی افزود: حرکت دسته‌جات عزاداری به سمت امامزادگان در 6 بقعه، قرائت خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(س) در 21 بقعه برگزار می‌شود که 10 مبلغ دینی و 4 مبلغ ثابت در اجرای این برنامه‌ها فعالیت می‌کنند.

حسینی اراکی با اعلام اینکه 11 هزار کتاب برای تجهیز حوزه‌های علمیه و بقاع متبرکه بسته‌بندی شده است خاطر نشان کرد: 12 هزار جلد کتاب توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی توزیع شده و کتاب احسان ماندگار به تعداد 8 هزار جلد توزیع شده است.

حسینی اراکی ادامه داد: معرفی شخصیت حضرت زهرا (س)، ترویج خطبه فدکیه، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف بر اساس نیاز واقفان از اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری این برنامه‌ها است.

وی در پایان ادامه داد: برای درمان بیماران نیازمندی که از بهزیستی، کمیته امداد یا اوقاف معرفی می‌شوند به دنبال راه انداختن درمانگاه اوقاف هستیم.

انتهای پیام/2700/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول