اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

اردوغان وارد بیشکک شد/آنکارا به‌دنبال احیاء روابط 2جانبه با قرقیزستان

در حالی نخست وزیر ترکیه از امروز سفر 2 روزه خود به قرقیزستان را آغاز کرده است که کارشناسان، احیاء روابط 2 کشور و همچنین گفت‌وگو در مورد سرنوشت مرکز وابسته به آمریکا درماناس را محور گفت‌وگوهای وی در دیدار با مقامات قرقیزی می‌دانند.

اردوغان وارد بیشکک شد/آنکارا به‌دنبال احیاء روابط 2جانبه با قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در دوشنبه، "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه، به منظور انجام سفری 2 روزه وارد بیشکک پایتخت قرقیزستان شد.

 نخست وزیر ترکیه در ملاقات با مقامات قرقیز، همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده و در همایش تجار "ترکیه – قرقیزستان" شرکت خواهد کرد.

در همین حال، کارشناسان موضوع اصلی مذاکرات اردوغان با مقامات قرقیز را سرنوشت مرکز حمل و نقل آمریکایی مستقر در فرودگاه بین‌المللی «ماناس» می‌دانند.

به عقیده «روشن جئینبیک اف» نماینده پارلمان قرقیزستان، سفر نخست وزیر ترکیه به بیشکک "برای ایجاد توازن در سیاست خارجی قرقیزستان که اخیرا به سوی روسیه و اتحادیه گمرکی تمایل پیدا کرده است"، می‌باشد.

وی با اشاره به دستور کار رسمی سفر اردوغان گفت که دستور کار رسمی اردوغان نشان می‌دهد که ترکیه تمایل به "احیاء" روابط دو جانبه با قرقیزستان را دارد.

اخبار و مطالب تحلیلی از اهداف این سفر متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول