اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از زلزله دشتی

اختلال در سیستم مخابرات / تسلیت بازیکن ملی پوش / کمک‌های هنرمندان

در پی زلزله 6.1 ریشتری در دشتی سیستم مخابراتی در کاکی مختل شده، حسین ماهینی ملی‌پوش بوشهری تیم پرسپولیس پیام تسلیت فرستاده و هنرمندان گروه لیان هم برای کمک به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کردند.

اختلال در سیستم مخابرات / تسلیت بازیکن ملی پوش / کمک‌های هنرمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرپرست بخشداری کاکی با اشاره به اینکه برق شهری کاکی جریان دارد، گفت: اختلالات مخابراتی هم بیشتر در ارتباطات تلفن همراه این منطقه ایجاد شده است .

حاجیانی افزود: همچنین مردم کاکی از ترس پس لرزه‌ها در حیاط منازل و پارک‌ها به سر می‌برند.

وی گفت: وضعیت عمومی شهر کاکی عادی است و نیروهای امداد رسان هم از کاکی به شنبه اعزام شده اند.

درخواست انتقال خون برای اهدا خون به مجروحان زلزله

پایگاه انتقال خون استان بوشهر ضمن تسلیت حادثه زلزله شهرستان دشتی، اعلام کرد: به منظور تامین خون مورد نیاز مصدومان حادثه خصوصا گروه‌های خونی کمیاب نظیر o از هم استانی‌ها دعوت می‌شود مشارکت کنند.

در این اطلاعیه آمده است: پایگاه سیار انتقال خون استان نیز به شهر خورموج منتقل شده و از همشهریان درخواست می‌شود نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

بیمارستان صحرایی ارتش در مناطق زلزله زده

منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله زده شهرستان دشتی بیمارستان صحرایی دائر کرد.

دریادار دوم محمدرضا عباسی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش گفت: در پی وقوع زلزله در شهرستان دشتی، تیم‌های امداد و نجات نیروی دریایی که شامل پزشک، پزشکیار و آمبولانس است به همراه تجهیزات کامل به منطقه اعزام شده‌اند و اکنون بیمارستان صحرایی که شامل بخش‌های درمان سرپایی و اتاق عمل است در مناطق زلزله زده دائر شده است.

وی با اشاره به آمادگی این نیرو به کمک رسانی بیشتر به حادثه دیدگان یادآور شد: علاوه بر تجهیزات درمانی، ماشین آلات سنگین از جمله جرثقیل، خودروهای آوار بردار و موتور برق نیز به منطقه اعزام و و مستقر شده‌اند.

کمک‌های نقدی هنرمندان برای زلزله‌زدگان

سرپرست گروه لیان نیز ضمن ابراز همدردی با هم استانی‌های خود در زلزله امروز شهرستان دشتی گفت: گروه لیان کمک نقدی خود را برای زلزله زدگان مهیا کرده و از عموم هموطنان و خصوصا هنرمندان جامعه ایران درخواست کرد تا نسبت به این مهم کمک‌های انسان دوستانه خود را دریغ نکنند.

محسن شریفیان افزود: هر چند که کمک‌های ما در برابر تلفات وارده شده این اتفاق ناگوار اندک به شمار می‌رود اما امیدوارم با کمک و همدلی مردم ایران، غمی از مصیبت وارد شده به مردم استان بوشهر کم شود.

پیام تسلیت ملی‌پوش بوشهری تیم فوتبال پرسپولیس

حسین ماهینی نیز در پیام خود اعلام کرد: مشیت الهی و دست تقدیر حضرت حق این بار آزمونی را برای مردمان دیارم بوشهر و مردم پاک خطه دشتی، مهد علم و ادب رقم زده است که نیازمند همدلی همه عزیزان است.

ساعتی پیش خبر وقوع زلزله و درگذشت چندین تن از هم استانی‌هایم به گوشم رسید و به شدت مرا اندوهگین ساخت.

اینک استان اساطیری من، نستوه و استوار در آستانه آزمونی قرار دارد که نیازمند همدلی همه ماست.

اینجانب حسین ماهینی، به عنوان فرزند این آب و خاک  ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه برای آنان صبر جمیل و برای درگذشتگان رحمت و غفران الهی را از خداوند متعال مسئلت دارم و امیدوارم نهادهای مسئول و دستگاه‌های امدادی در رسیدگی سریع، عاجل و همه جانبه به آسیب‌ دیدگان و مجروحان از هیچ کوششی دریغ نکنند.

انتهای پیام/66006/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول