اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هیگ: سران مخالفان سوریه با وزیران خارجه گروه 8 دیدار می‌کنند

وزیر امور خارجه انگلیس خبر داد که سران گروه‌های مخالف سوریه با وزیران خارجه گروه 8 دیدار خواهند کرد.

هیگ: سران مخالفان سوریه با وزیران خارجه گروه 8 دیدار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری المنار، «ویلیام هیگ» وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که وزیران امور خارجه گروه 8 طی هفته جاری با تعدادی از سران مخالفان در لندن دیدار خواهند کرد.

هیگ که در کنفرانس خبری غیر رسمی صحبت می‌کرد گفت طی نشست دو روزه گروه هشت که روز سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد بود از رهبران مخالف سوریه و سران ائتلاف ملی سوریه دعوت به عمل آمده است.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد قصد دارد با رهبران مخالفان سوریه در لندن دیدار کند.

هیگ گفت اعضای مخالفان سوری روز چهارشنبه با برخی از وزیران امور خارجه گروه 8 و پیش از آغاز نشست این گروه دیدار خواهند کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام نکرد که چه وزیرانی در این نشست حضور خواهند یافت و فقط گفت این نشست با هدف فراهم کردن نیازهای انسانی ضروری و اقدام سیاسی و دیپلماتیک در سوریه است.

ویلیام هیگ تاکید کرد که انگلیس و فرانسه به تلاش‌های خود برای برداشته شدن تحریم تسلیحاتی علیه سوریه که اجازه نمی‌دهد به مخالفان سوری سلاح داده شود ادامه می‌دهند.

وزیر امور خارجه انگلیس که کشورش ریاست این گروه را بر عهده دارد اعلام کرد وزیران امور خارجه انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا، ژاپن، روسیه و آمریکا به بررسی موضوع کره‌شمالی، ایران، سومالی و میانمار خواهند پرداخت و به موضوع امنیت شبکه‌های اطلاعاتی نیز خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول