اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گوی پدر مرحوم یحیی‌زاده با فارس عنوان شد

سیدجلال؛ مردی سرشار از دغدغه‌های مردمی

پدر مرحوم سیدجلال یحیی‌زاده، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: سیدجلال در طول فعالیت خود در مجلس تنها دغدغه مردم را داشت و به فکر آرامش و آسایش مردم بود.

سیدجلال؛ مردی سرشار از دغدغه‌های مردمی

سید محمود یحیی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: او نماینده‌ای پویا و پرکار برای مردم تفت و میبد بود و در این سال‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه انجام وظیفه نمایندگی، فرصتی برای او باقی نمی‌گذاشت، افزود: سیدجلال دائم در حال رسیدگی به امور مردم بود و حتی در زمانی که به استراحت نیاز داشت، رسیدگی و پیگیری امور مردم را فراموش نمی‌کرد.

وی ادامه داد: پاکی و صداقت، مردمی بودن و ساده زیستی و پرکاری او شهره مردم تفت و میبد بود و نبود او هم برای خانواده و هم برای مردم دردآور و دشوار است.

پدر مرحوم یحیی‌زاده از دیگر ویژگی‌های وی را پای‌بندی به حق و جلوگیری از تضییع حقوق دیگران برشمرد و بیان داشت: او هیچ وقت حاضر نشد از اموال عمومی برای رسیدگی به امور مردمی استفاده کند.

وی ادامه داد: حتی برای سرکشی به حوزه انتخابیه میبد از موتورسیکلت شخصی خودش استفاده می‌کرد و در جمع مردم حضور داشت.

سید محمود یحیی‌زاده عنوان کرد: در مواردی هم که باید به حوزه انتخابیه تفت و روستاهای تابعه سفر می‌کرد با کرایه تاکسی و مینی‌بوس خطی تردد می‌کرد.

وی یادآور شد: در دوره پیشین مجلس هم که هر نماینده محافظ و خودرو در اختیار داشت او تنها نماینده استان یزد بود که بدون محافظ کار می‌کرد و معتقد بود که نماینده مردم نیازی به محافظ ندارد و محافظ او خداست.

پدر مرحوم یحیی‌زاده اضافه کرد: سیدجلال همیشه جانب حق را می‌گرفت و حتی در نطق‌ها و تذکرات خود قانون و مقررات را رعایت می‌کرد تا خدای ناکرده کسی ناراحت و دلخور نباشد.

وی با بیان اینکه او در مواضع خود جدی بود گفت: با وجود اینکه همیشه خود را شاداب و خندان نشان می‌داد اما در کار و فعالیت جدی بود و لحظه‌ای دست از تلاش بر نمی‌داشت.

وی عنوان کرد: او حتی در نخستین دوره که به مجلس راه یافته بود از دریافت ودیعه مسکن و در اختیار گرفتن واحد مسکونی خودداری کرد و در مدرسه‌ای در تهران ساکن شد.

سیدمحمود یحیی‌زاده ادامه داد: ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی سیدجلال بیش از این‌هاست و زبان از بیان آن قاصر است اما در مجموع مردی بود که احترام خاصی برای لباس روحانیت قائل بود و پیش نیامد که در جلساتی در حوزه انتخابیه خود شرکت نکند و همواره درد مردم و رفع مشکلات آنها را اولویت اول کاری خود می‌دانست.

وی تصریح کرد: فرزندم را خدمتگزاری واقعی برای مردم می‌دانستم و هرگز نمایندگی مجلس، خلق و خو و ساده‌زیستی که به او آموخته بودم، تغییر نداد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید جلال یحیی‌زاده، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، روز 15 اسفند ماه بر اثر سکته مغزی در بیمارستان فیروزگر تهران به کما رفت و در نهایت نخستین ساعات بامداد روز 20 فروردین، پس از تحمل بیش از یک ماه بیماری، دار فانی را وداع گفت.

این نماینده ساعی و محبوب استان یزد، متولد سال 1339 بود و در سه دوره، نمایندگی مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت.

انتهای پیام/2464/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول