اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر کمیته مذاکرات صلح کشورهای عربی اواخر آوریل به واشنگتن

نشست مشورتی هیئتی از وزرای عرب برای از سرگیری گفت‌وگوهای سازش در خاورمیانه به ریاست نخست‌وزیر قطر در دوحه به پایان رسید و کمیته مذاکرات صلح کشورهای عربی اواخر آوریل به واشنگتن سفر خواهد کرد.

سفر کمیته مذاکرات صلح کشورهای عربی اواخر آوریل به واشنگتن

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «آناتولی»، هئیتی از وزرای کشورهای عربی برای بررسی از سرگیری مذاکرات سازش در خاور میانه 29 ماه جاری میلادی (9 اردیبهشت 92) به واشنگتن سفر خواهند کرد، این هیئت از نمایندگان قطر،مصر، فلسطین،اردن و مغرب تشکیل خواهد شد.

«ریاض المالکی» وزیر امور خارجه فلسطین اعلام کرد که اعضای این هیئت با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و «جان کری» وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

نشست مشورتی هئیت وزرای عربی با ریاست «حمد بن جاسم» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در دوحه به پایان رسید و در این نشست «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب و وزرای امور خارجه کشورهای عضو کمیته مذاکرات صلح کشورهای عربی حضور داشتند.

در این نشست همچنین نماینده‌ای از ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه در راستای تلاش برای مشروعیت دادن به این گروه از سوی کشورهای عربی حضور داشت.

این نشست مشورتی در راستای تصمیم اتحادیه عرب در نشست دوحه در اواخر ماه گذشته برای تشکیل کارگروهی عربی برای سفر به واشنگتن و رایزنی برای از سرگیری مذاکرات سازش میان فلسطین و اسرائیل برگزار شد.

این در حالی است که محمود عباس روز گذشته در دیدار با جان کری تأکید کرده بود که تا زمانی که تل‌آویو شهرک سازی را متوقف نکند و به راه حل دو دولت احترام نگذارد فلسطین به مذاکرات سازش باز نخواهد گشت و به آمریکا مهلت داده بود که تا دو ماه دیگر در همین چارچوب شرایط را برای گفت‌وگوهای سازش فراهم کند.

در کمیته مذاکرات صلح کشورهای عربی، مصر،مغرب،الجزائر،تونس،سودان،یمن،عربستان،بحرین،اردن،فلسطین،لبنان به ریاست قطر حضور دارند و ائتلاف معارضان سوری به نمایندگی از سوریه در این کمیته نیز حضور دارد.

اتحادیه عرب در سال 2002 در بیانیه‌ای اعلام کرده بود در صورتی که اسرائیل همه سرزمین‌های اشغالی کشورهای عربی را تا مرزهای 5 ژوئن سال 1967 بازگرداند با برقراری صلح کامل با تل آویو موافقت خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول