اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد شیروان:

عناوین بیگانه از سردرب واحدهای صنفی شیروان حذف شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان از حذف عناوین و اصطلاحات بیگانه از سردرب بازار و اصناف این شهر خبر داد.

عناوین بیگانه از سردرب واحدهای صنفی شیروان حذف شد

سارا سلامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان اظهار کرد: هم اکنون این شهرستان به لحاظ رعایت قوانین منع عناوین و اصلاحات بیگانه در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه این توفیق با تعامل دستگاه‌های مختلف به ویژه بازرگانی و اماکن عمومی نیروی انتظامی در شیروان محقق شده است، تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، اصناف شیروان در این مورد همکاری خوبی داشته‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان افزود: طبق قانون استفاده و به‌کارگیری عناوین بیگانه در سردرب مغازه‌ها، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و اماکن تولیدی و تجاری ممنوع است و مدیران این اماکن بایستی از عناوین فارسی به جای واژه‌های بیگانه در سردرب مغازه‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان شیروان و با عنایت به همکاری اعضای شورای فرهنگ عمومی، اصناف از اصطلاحات فارسی، بومی و محلی استفاده می‌کنند.

سلامتی گفت: دستگاه‌هایی که به کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، اماکن تولیدی و تجاری و خدماتی پروانه تاسیس و پروانه کسب یا بهره‌برداری یا اجازه تولید و ادامه فعالیت می‌دهند، موظفند پیش از صدور پروانه و اجازه فعالیت این قانون را به متقاضیان، ابلاغ کنند تا این مراکز در مورد گزینش نام موسسه یا محصولات خود این مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار کرد: مدیران اماکن تجاری می‌توانند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد انتخاب نام مناسب برای مکان تجاری و تولیدی خود اقدام نمایند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان خاطرنشان کرد: استفاده از فرهنگ و عناوین فارسی یکی از بهترین موضوعات برای پاسداشت زبان فارسی است.

به گزارش فارس در حال حاضر در شهرستان شیروان 4 هزار واحد شیروان وجود دارد که در قالب 30 اتحادیه فعالیت دارند.

انتهای پیام/63002/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول