اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

حال و روز زاینده‌رود را مجلس ششم ناخوش کرد / ‌‌احیای مدیریت یکپارچه بر زاینده‌رود‌

استاندار اصفهان معتقد است اگر مصوبه مجلس ششم مبنی بر واگذاری مدیریت آب زاینده‌رود به استان‌های در مسیر نبود، زاینده‌رود اکنون حال و روز بهتری داشت.

حال و روز زاینده‌رود را مجلس ششم ناخوش کرد / ‌‌احیای مدیریت یکپارچه بر زاینده‌رود‌

علیرضا ذاکراصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود اظهار داشت: متأسفانه طی چند سال اخیر موضوع آب یک بحث چالشی برای استان اصفهان شده بود و تا حدودی حیات این استان در معرض تهدید قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه حساسیت خاصی بر روی موضوع آب در استان اصفهان وجود دارد، افزود: طی چند سال گذشته بخش کشاورزی، صنعتی و آب شرب این استان با مشکل اساسی مواجه شده بود.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته حساسیت آب در بخش کشاورزی متأسفانه به چالش تبدیل شد، تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع با همکاری خوب کشاورزان برطرف شد اما مشکل اساسی کمبود آب در بخش کشاورزی بسیار ملموس است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در این استان 8 هزار و 500 واحد صنفی از آب استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: همین‌طور آب شرب 5 میلیون نفر نیز بستگی به آب زاینده‌رود دارد.

وی با برشمردن تأثیرات خشکسالی و کمبود آب در این استان تصریح کرد: مدت زیادی است که بخش اعظمی از وقت مدیریت استان معطوف به آب و رفع مشکلات مربوط به آن شده است.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه طی یک دهه اخیر که با خشکسالی مواجه شده‌ایم حجم استفاده‌کنندگان از آب زاینده‌رود افزایش پیدا کرده است، اذعان داشت: اگر این خشکسالی همچنان ادامه داشته باشد تهدید بسیار جدی در بخش آب برای این استان خواهد بود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه همین کمبود آب نارضایتی‌ها را در بخش آب شرب، صنعتی و کشاورزی افزایش داده است، گفت: در حال حاضر تمام تمرکزمان معطوف به رفع مشکلات کمبود آب می‌باشد.

وی در خصوص دلایل خشک شدن زاینده‌رود گفت: تغییر اقلیم، خشکسالی، افزایش جمعیت، افزایش کاربران آب و مدیریت ناصحیح طی چند سال گذشته باعث شده که رودخانه زاینده‌رود ‌خشک شود.

ذاکر اصفهانی تنها راه‌‌حل جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود را مدیریت یکپارچه دانست و گفت: در مجلس ششم مصوبه‌ای به تصویب نمایندگان رسید که براساس آن مدیریت زاینده‌رود به استان‌های در مسیر واگذار شد که مشکل زاینده‌رود از همان موقع آغاز شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه هر استان نمی‌تواند آب زاینده‌رود را برای خودش نگه دارد، تأکید کرد: معتقدم باید مدیریت یکپارچه ‌بر زاینده‌رود نظارت داشته باشد.

وی تخصیص‌های نابه‌جای آب را یکی دیگر از دلایل خشک شدن زاینده‌رود دانست و گفت: در حال حاضر آب موضوع اصلی مدیریت استان اصفهان است.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه اگر مدیریت خوبی بر زاینده‌رود داشته باشیم می‌توان از این نعمت استفاده بهینه کرد، تصریح کرد: با احیای زاینده‌رود آب شرب 5 میلیون نفر و آب مورد نیاز کشاورزان نیز در طول سال تأمین خواهد شد.

استاندار اصفهان در خصوص اینکه آب تا چه زمان در رودخانه زاینده‌رود جاری است، گفت: وزارت نیرو برنامه‌ای 90 روزه برای جاری شدن آب در زاینده‌رود دارد.

وی در خصوص نقش مردم برای جاری شدن آب در طول سال در زاینده‌رود گفت: به طور حتم نقش اساسی را در این خصوص مردم دارند چرا که در حال حاضر هر قطره‌ آب از نفت برای مردم این استان مهم‌تر است.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه روح و روان مردم و حیات آنها در گرو آب است، خاطرنشان کرد: به شهرداری‌ها ابلاغ کرده‌ایم که تا جایی که می‌توانند از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول