اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کنفرانس دوحه خواستار تحقق صلح و توسعه در دارفور شد

کنفرانس بین‌المللی اعانه‌دهندگان به دارفور ضمن درخواست از جنبش‌های مسلحانه در این منطقه جنگ‌زده برای امضای توافقنامه صلح از جامعه جهانی خواست به بازسازی و توسعه دارفور کمک کند.

کنفرانس دوحه خواستار تحقق صلح و توسعه در دارفور شد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، شرکت کنندگان در نشست افتتاحیه کنفرانس بین المللی اعانه دهندگان برای بازسازی و توسعه در دارفور که دیروز یکشنبه در دارفور آغاز به کار کرد از جنبش‌های مسلح در دارفور که توافقنامه صلح دوحه را امضا نکرده‌اند خواستند با کنار گذاشتن خشونت به روند صلح ملحق شوند.

این نشست همچنین از کشورهای اعانه دهنده خواست همه راه‌های حمایت از بازسازی و توسعه در دارفور را در پیش گرفتند.

شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی در نطق افتتاحیه این کنفرانس گفت: جنگ در دارفور با همه رنج و مشقت هایش گذشت اما راه به سوی صلح ساده نیست.

وی در این نشست که نمایندگانی از دولت سودان و نمایندگانی از کشورهای اعانه دهنده از جامعه بین‌المللی و نهادهای غیردولتی و نهادهای بین‌المللی و تعدادی از بانک‌های توسعه جهانی حضور دارند گفت: ما به صلح و آرامشی در دارفور چشم دوخته‌ایم که توسعه و آبادانی این منطقه محافظ آن خواهد بود.

وی بازسازی هر چه سریع تر روستاها و مناطق ویران شده از جنگ داخلی در دارفور و بازگشت آوارگان این منطقه به دیار خود را ماموریت مهم و بزرگ جامعه جهانی دانست.

از سوی دیگر اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان همکاری اسلامی از جنبش‌های مسلح دارفور خواست که به توافقنامه صلح دوحه بپیوندند.

وی هشدار داد: ادامه خشونت‌ها و نا آرامی‌ها در دارفور بر کل منطقه صحرای بزرگ آفریقا تاثیر منفی خواهد گذاشت.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی همچنین خبر داد که اقدامات فنی و اداری مخصوص تاسیس بانک توسعه دارفور کامل شده است و به زودی افتتاح این بانک اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول