اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

خراسان شمالی جزو 9استان اجرا طرح پزشک خانواده قرار نگرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این استان جزو 9استان اجرا طرح پزشک خانواده قرار نگرفته است.

خراسان شمالی جزو 9استان اجرا طرح پزشک خانواده قرار نگرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمدرضا مجدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: البته پیشنهاداتی هم برای قرار گرفتن نام خراسان شمالی در طرح پزشک خانواده انجام شده لیکن به خاطر ناچیز بودن اعتبارات اجرای آن به مرحله بعدی موکول شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون خراسان شمالی آماده اجرای این طرح است گفت:افزون بر 70درصد مردم شهرهای استان در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: کار ثبت نام در مراکز محدودی ادامه داشته و افراد جامانده می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

این مسئول همچنین به نامگذاری امسال از سوی بهداشت جهانی به نام فشار خون را جدی بگیریم را برشمرد و ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بالا بودن فشار خون در استان از جمله مشکلات حوزه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر انجام تحرکات ورزش و جلوگیری از استرس در بیماران مبتلا به فشار خون تاکید کرد.

مجدی تصریح کرد: در این راستا باید مهارت‌های لازم را برای مقابله با استرس یاد گرفته تا در مقابل مشکلات نحوه مقابله با آنها را اعمال کنیم.

وی در بخش دیگری به معضلات اجتماعی مصرف مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و گفت: در برخی از مواقع قبح مصرف این ماده افیونی شکسته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، مصرف مواد مخدر بعضاً در جشن‌های عروسی را تأسف بار خواند و افزود: افراد به عنوان سرگرمی مبادرت به مصرف مواد مخدر کرده که طی مصارف متعدد دچار اعتیاد شده که مشکلات جدی را برای خانواده و اجتماع ایجاد می‌کند.

این مسئول فعالیت 90 مرکز ترک اعتیاد در سطح استان را برشمرد و خاطرنشان کرد: این مراکز اقدام به درمان و ترک اعتیاد معتادان و پاک شدن آنان برای بازگشت به زندگی عادی می‌کنند.

مجدی به معضل استفاده از مشروبات الکلی از سوی برخی افراد را هم برشمرد و اذعان داشت: استفاده از این ماده علاوه بر آن که منع شرعی داشته باعث به مخاطره افتادن سلامت فرد می‌شود.

به گزارش فارس،18 تا 24 فروردین به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/63002/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول