اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آرزوی دیرینه دانشگاه علوم پزشکی یزد محقق شد

دانشگاه علوم پزشکی یزد به تیپ یک ارتقا یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد به عنوان نخستین دانشگاه تاسیس شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به تیپ یک ارتقا یافت.

دانشگاه علوم پزشکی یزد به تیپ یک ارتقا یافت

سیدجلیل میرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: به استناد رای صادره در دویست و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، این دانشگاه به عنوان نخستین دانشگاه تاسیس شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی از تیپ دو به تیپ یک ارتقا یافت.

این مسئول افزود: دانشگاه علوم پزشکی یزد، نخستین دانشگاه تاسیس شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که به فرمان مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری ایشان و به همت شهید بزرگوار، آیت‌الله صدوقی تاسیس شده است.

وی با اشاره به توانمندی‌های این دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی یزد هم‌اکنون به عنوان قطب درمانی در منطقه جنوب شرق کشور مطرح است که در زمینه‌هایی همچون علوم تولیدمثل و ناباروری همچنین در زمینه اعمال جراحی قلب، قطب درمان منطقه جنوب شرق کشور به شمار می‌رود.

میرمحمدی با اشاره به شعبه بین‌الملل این دانشگاه تصریح کرد: شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد از معدود شعبه‌هایی است که به تمام امکانات و تجهیزات لازم در رشته‌های مختلف کارشناسی ارشد، دکترا و تحصیلات تکمیلی مجهز است و به طور مجزا در مرکز استان فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به تولید علم و انجام پژوهش‌های علمی در این مرکز دانشگاهی عنوان کرد: رشد پژوهشی این مرکز دانشگاهی در زمینه انجام مقالات علمی متعدد، قابل توجه بوده است.

میرمحمدی یادآور شد: این مرکز دانشگاهی همچنین در زمینه بهداشتی نیز از نخستین استان‌های کشور بوده است و با تدوین سند جامع سلامت، آینده خوبی برای استان رقم می‌خورد و این سند با همکاری‌های بین بخشی در حال اجراست.

وی ادامه داد: این دانشگاه همچنین با توسعه فضاهای آموزشی، پژوهشی و بهداشتی و درمانی تلاش کرده است تا سطح خدمات سلامت را در این استان ارتقا ببخشد از طرف دیگر هم‌اکنون نزدیک به 40 مرکز تحقیقات در این دانشگاه در حال فعالیت است که با انجام پروژه‌های مختلف پژوهشی در راستای اهداف آموزشی به بهداشت درمان و سلامت خدمت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، پذیرش 40 درصدی بیماران استان‌های همجوار در یزد را از دیگر افتخارات نخستین دانشگاه تاسیس شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

وی بیان کرد: همچنین این مرکز در حوزه آموزشی نیز طی سال‌های اخیر اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کار‌شناسی ارشد، دکترا، دکترای تخصصی و فلوشیپ کرده است.

انتهای پیام/2464/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول