اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

درگیری ارتش پاکستان با شبه‌نظامیان 63 کشته بر جای گذاشت

درگیری خونین بین شبه‌نظامیان و نیروهای عملیاتی ارتش پاکستان در مناطق قبایلی پاکستان، 40 شورشی و 23 سرباز ارتش این کشور را به کام مرگ فرستاد.

درگیری ارتش پاکستان با شبه‌نظامیان 63 کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، به‌دنبال درگیری شبه‌نظامیان و نیروهای ارتش پاکستان در منطقه قبایلی «خیبر ایجنسی» پاکستان 23 سرباز ارتش از جمله یک فرمانده و 40 شبه‌نظامی کشته شدند.

طبق گزارش ارتش پاکستان، در این درگیری شبه‌نظامیان با موضع گرفتن در منطقه «دره تیراه» به شدت مقابل سربازان ارتش مقاومت کردند اما نیروهای ارتش متشکل از نیروهای حفاظت مرزی و تکاوران با کشتن 30 نفر از شبه‌نظامیان آنان را وادار به عقب‌نشینی کردند.

عملیات ارتش برای پاکسازی شبه‌نظامیان در مناطق قبایلی، به ویژه منطقه «اورکزئی ایجنسی»، از 3 روز پیش آغاز شده است و ارتش سعی دارد تا قبل از برگزاری انتخابات آخرین مقاومت شبه‌نظامیان را در هم بشکند.

همچنین نیروهای ارتش با حمله به ناحیه «آکاخیل» از توابع منطقه «باره» مرکز نفوذ «تحریک طالبان پاکستان»، 10 تن از نیروهای طالبان را به هلاکت رساندند.

گزارشات حاکی از آن است که درگیری بین نیروهای ارتش و شبه نظامیان به ویژه تحریک طالبان پاکستان همچنان ادامه دارد و گفته می شود این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌های ارتش پاکستان در مناطق قبایلی می‌باشد.

ارتش پاکستان قبل از این هم در عملیات‌های متعددی چون عملیات «راه نجات» توانسته بود بخش‌هایی از مناطق قبایلی از جمله «دره سوات» مرکز نفوذ طالبان را پاکسازی کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول