اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در دیدار با جان کری

عباس توقف شهرک‌سازی‌ها و آزادی اسرای فلسطین را خواستار شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار وزیر امور خارجه آمریکا توقف شهرک‌سازی‌ها و آزادی اسرای فلسطینی به عنوان شرط بازگشت به میز مذاکرات سازش را خواستار شد.

عباس توقف شهرک‌سازی‌ها و آزادی اسرای فلسطین را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در مقر ریاست این تشکیلات در رام‌الله با «محمود عباس» دیدار کرد.

وی افزود که عباس در این دیدار بار دیگر بر موضع فلسطین درباره ضرورت توقف شهرک‌سازی و آزادی اسرای فلسطین به عنوان اولویت بازگشت به میز مذاکرات سازش تاکید کرد.

وی تصریح کرد که عباس در این دیدار تاکید کرد که آزادی اسرا اولویتی است که فضای مناسب برای امکان پیشبرد روند سازش به جلو را فراهم می‌سازد.

ابوردینه اظهار داشت که دیدار عباس و کری در راستای پیگیری تماس‌های فلسطینی –آمریکایی از زمان سفر اخیر «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا به منطقه به منظور بررسی امکان ازسرگیری مذاکرات سازش، صورت گرفت و این چهارمین دیدار عباس و کری از زمانی است که کری منصب وزیر خارجه آمریکا را عهده‌دار شده است.

یک مسئول آمریکایی نیز در این باره گفت که دیدار کری و عباس 80 دقیقه به طول کشید و در این نشست راهکار ایجاد فضای مناسب برای اجرای مذاکرات مورد بررسی قرار گرفت و این گفت‌وگو‌ها سازنده بود.

کری دیروز از ترکیه وارد فرودگاه بن گورین شد و مستقیما به دیدار عباس رفت و قرار است فردا سه‌شنبه نیز با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کند.

واشنگتن پیش از این اعلام کرده بود که کری حامل هیچ طرح صلحی نیست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول