اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول لیگ روبات‌های نمایشی دانشجویی:

کاربردی کردن روبات‌ها سیاست کمیته روبوکاپ ایران است

مسئول لیگ روبات‌های نمایشی دانشجویی گفت: کاربردی کردن روبات‌ها سیاست کمیته ملی روبوکاپ ایران است.

کاربردی کردن روبات‌ها سیاست کمیته روبوکاپ ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین محمدرضا کاکوند با اشاره به ثبت نام 41 تیم در لیگ روبات‌های نمایشی دانشجویی برای مسابقات روباتیک بین‌المللی آزاد ایران در تهران گفت: از این تعداد 11 تیم پذیرفته شده و در مسابقه شرکت کردند و ما امسال سعی کردیم در امتیازدهی به تیم‌ها با سخت‌گیری بیشتری عمل کنیم تا به این ترتیب سطح مسابقات افزایش پیدا کند.

مسئول لیگ روبات‌های نمایشی دانشجویی در خصوص تفاوت لیگ‌های نمایشی با لیگ‌های دیگر گفت: در لیگ‌های دیگر، روبات‌ها و قوانین تعریف شده‌ای وجود دارد که مسابقات طبق آن‌ها برگزار می‌شود و هر لیگ مرحله به مرحله پیش می‌رود، اما در لیگ‌های نمایشی تیم‌ها به صورت آزاد، ایده‌های خود را به نمایش می‌گذراند که البته ایده‌ها باید مبنای علمی داشته باشند.

وی ادامه داد: در لیگ‌های نمایشی کاربردی بودن روبات‌ها ارزش بالایی دارد زیرا سیاست کمیته روبوکاپ ملی ایران و مسئولان برگزاری مسابقات این است که روبات‌ها را وارد کارهای عملی کنیم، ما سعی داریم تمام ایده‌ها را به سوی کاربردی شدن هدایت کنیم، به طور مثال در این راستا برای روبات‌هایی که ماموریت خدمات شهری دارند، برنامه‌هایی داریم تا بتوانیم به صورت جدی تر به آن بپردازیم و یا از سلول‌های خورشیدی در بالا بردن راندمان نیروگاه‌ها استفاده کنیم.

کاکوند تصریح کرد: به دلیل تغییر شرکت کننده هر سال ممکن است لیگ‌ها دچار افت و خیز شوند که با این حال نیز مسابقات امسال نسبت به دوره قبل کیفیت بالاتری داشته و شرکت کنندها بسیار جدی کار کرده و ایده‌های خوبی با خود آورده‌اند که امیدواریم بتوانیم از آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

انتهای پیام/77005/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول