اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان خبر داد

ورود بیش از 4 میلیون مسافر به لرستان در نوروز 92

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نوروز امسال برای نخستین بار با ورود 4 میلیون و 200 هزار مسافر رکورد ورودی مسافر در استان لرستان شکسته شد.

ورود بیش از 4 میلیون مسافر به لرستان در نوروز 92

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، قاسم قربانی ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از خادمان گردشگری لرستان که در محل هتل رنگین کمان خرم‎آباد برگزار شد، لرستان از اسکان بیش از 370 هزار مسافر نوروزی در مراکز گردشگری و اقامتگاه‎های استان خبر داد و گفت: در نوروز امسال برای نخستین‌بار رکورد ورودی مسافر در لرستان شکسته شد و با همکاری ستاد تسهیلات سفر 4 میلیون و 12 هزار مسافر وارد استان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 3 میلیون و 200 هزار مسافر بوده رشدی 25 درصدی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در ادامه گفت: در ایام تعطیلات نوروزی امسال 3هزار نفر از تورهای گردشگری رایگان در استان لرستان بهره‌مند شدند.

قربانی افزود: این افراد با استفاده از تورهای رایگان این سازمان از تمام آثار تاریخی، باستانی، گردشگری و طبیعی استان در ایام نوروزی دیدن کردند.

وی از اسکان 370 هزار و 260 مسافر در مرکز گردشگری شامل هتل‎ها، متل‎ها، کمپ‎ها و مدارس خبر داد و گفت: اقامت مسافران در این مراکز رشد 121 درصدی را نشان می‎دهد.

قربانی یادآور شد: این افزایش مرهون فراهم‎سازی زیرساخت‎های نرم‎افزاری و سخت‎افزاری، حضور در جشنواره‌های مختلف، درایت مدیریت ارشد استان لرستان، برنامه‎ریزی برای ماندگاری گردشگران و اطلاع‎رسانی از سوی صدا و سیما و رسانه‎ها بوده است.

وی از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و استاندار که در ایام نوروز ستاد را یاری کردند تقدیر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: استان لرستان برای نخستین‌بار در لیست استان‌های مقصد گردشگران قرار گرفت.

 قربانی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار استان لرستان در لیست استان‌های مقصد گردشگران قرار گرفت، گفت: در سال‌های گذشته این استان گذرگاه بود، به این معنا که مسافران از طریق لرستان به خوزستان و استان‌های غربی و جنوبی سفر می‌کردند و بالعکس، اما امسال بسیاری از مسافران به لرستان سفر کرده بودند، به طوری که پس از اقامت چند روزه از همین جا به استان خودشان بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه میهمانان زیادی از تمام نقاط کشور به استان لرستان سفر کرده‌اند، ادامه داد: این افزایش مسافران حاصل حضور موفق در جشنواره‌های مختلف کشوری و انعکاس آن در رسانه‌ها به ویژه انعکاس مناسب غنای فرهنگی استان لرستان در شبکه‌های مختلف رسانه ملی به ویژه شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی رادیویی است.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خاطرنشان کرد: ما فقط در این برنامه‌ها اعلام کرده‌ایم که در بسیاری از موارد، این استان بی‌نظیر و حتی کم‌نظیر است، چرا که استان لرستان به عنوان پایتخت پل‌های تاریخی و پایتخت آبشارها، پایتخت اکوتوریسم مطرح است.

در این مراسم از خادمان گردشگری استان لرستان با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/2304/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول