اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشکده صنایع و مکانیک دانشگاه آزاد قزوین:

روبات‌های‌ زیردریایی تامین‌کننده نیازهای صنایع دفاعی و نفت هستند

معاون پژوهشی دانشکده صنایع و مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بر ضرورت بهره‌گیری از روبات‌های زیردریایی برای تأمین بخش مهمی از نیازهای صنایع مختلف نظیر صنایع نفت و دفاع تأکید کرد.

روبات‌های‌ زیردریایی تامین‌کننده نیازهای صنایع دفاعی و نفت هستند

مهدی یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران با اشاره به فعالیت‌های گسترده مرکز تحقیقات خودروی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار داشت: طراحی و ساخت خودروی خورشیدی هاوین یک ، خودروی هیبریدی و خودروی الکتریکی پاراکس از فعالیت‌های انجام شده مرکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بوده و طراحی و ساخت خودروی خورشیدی هاوین دو و موتورسیکلت الکتریکی نیز در دستور کار این مرکز قرار دارد.

معاون پژوهشی دانشکده صنایع مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: در حال حاضر مقالات متعددی نیز از سوی مراکز تحقیقاتی این دانشگاه مانند مرکز خودرو، صنعت ساختمان و روباتیک تهیه و انتشار یافته است و این مراکز در حوزه تولید و نشر مقالات از جایگاه ممتازی بین مراکز دانشگاهی مختلف برخوردار می‌باشند.

وی افزود: تعدادی از این مقالات نیز در قالب کتاب در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در نمایشگاه بین‌المللی تهران در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به ساخت روبات زیردریایی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: بهره‌گیری از این روبات به صورت راهبردی می‌تواند مایحتاج صنایع مختلف نظیر مباحث اکتشاف و استخراج در حوزه صنعت نفت را تأمین کرده و در این راستا مفید واقع شود.

یزدانی اضافه کرد: نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در چهارمین دوره خود در حاشیه برگزاری هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران جدید‌ترین تولیدات پژوهشی این واحد دانشگاهی را در رشته‌های صنایع، مکانیک، برق، عمران، حسابداری، کامپیوتر، ورزش و مکاترونیک را برای معرفی در معرض بازدید عموم قرار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به ایام تعطیلات نوروزی استقبال مطلوبی از این مسابقات و همچنین این نمایشگاه شده است.

یزدانی در خاتمه با تقدیر و تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت پژوهشی این دانشگاه، وزارت علوم و همچنین دکتر موسی‌خانی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یادآور شد: بی‌تردید بدون حمایت‌های این مراجع، دستاوردهای حاصل شده با این وسعت صورت نمی‌گرفت.

انتهای پیام/770020/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول