اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

سهم خراسان شمالی از بودجه کشور ناچیز است

استاندار خراسان شمالی سهم اعتبارات این استان از بودجه کشور را ناچیز عنوان کرد و گفت: حتی اعتبارات سنواتی این استان در مقایسه با استان‌های مشابه در سطح پایینی قرار دارد.

سهم خراسان شمالی از بودجه کشور ناچیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش پیش از ظهر امروز در نخستین نشست شورای اداری خراسان شمالی با بیان اینکه سهم اعتبارات این استان از بودجه کشور را ناچیز است، گفت: حتی اعتبارات سنواتی این استان در مقایسه با استان‌های مشابه در سطح پایینی قرار دارد.

وی همچنین بر پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های عمرانی جدای از اعتبارات سفر رهبر انقلاب اسلامی به استان را مورد تاکید قرار داد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی به تشکیل شهرستان جدید راز و جرگلان در اواخر سال گذشته هم اشاره کرد و افزود: البته تغییر نام این شهرستان به وحدت به هیئت دولت پیشنهاد شده است.

وی گفت: سه بخش مرکزی در ذیل شهرستان مرزی راز وجرگلان تشکیل که غلامان و یکه‌سعود علاوه بر مراکز بخش به شهر نیز ارتقا یافته‌اند.

استاندار خراسان شمالی از دستگاه‌های استان خواست تا برای راه‌اندازی نمایندگی ادارات در بخش‌های غلامان و جرگلان نیز سریع‌تر عمل کنند.

به گفته وی، استانداری برای راه اندازی نمایندگی ادارات 500 میلیون ریال کمکی به دستگاه‌های استان مساعدت خواهد کرد.

احمدی بیغش گفت: برای احداث ساختمان بخشداری در مرکز این دو بخش نیز استانداری 6 میلیون ریال اختصاص داده که عملیات اجرایی این پروژه‌ها پس از انجام تشریفات قانونی از سوی فرمانداری شهرستان راز وجرگلان احداث می‌شود.

وی در عین حال از اداراتی چون راه و شهرسازی و جهادکشاورزی خواست تا زمان راه‌اندازی ساختمان بخشداری در بخش‌های جدید التاسیس در این شهرستان فضاهای موجود در این مناطق را در اختیار بخشداری‌ها قرار دهند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی یکی از مهم‌ترین مصادیق مهم  برای توسعه استان برای رسیدن به یکی از استان‌های برتر کشور بر اساس منویات رهبری را ارتقا راز و جرگلان به شهرستان دانست.

امام جمعه بجنورد هم در این نشست با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی در بیانات نوروزی خود به حماسه مردم خراسان شمالی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این پیام معظم له برای استان افتخاری بوده که باید به خاطر آن سجده شکر به جای آورد.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی در این پیام هم از صفای مردم استان سخن گفته و هم با این بیانات برگی زرین بر افتخارات این خطه افزوده که باید آن را  همواره قدر دانست.

وی به نامگذاری امسال از سوی رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی هم اشاره کرد و گفت: این دو موضوع لازم و ملزوم و مکمل یکدیگر هستند تا این مهم تحقق یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی از عموم مسئولان و مردم خواست تا با تلاش بیشتر و حضور در صحنه، سالی که به نام حماسه سیاسی و اقتصادی بوده را رقم زنند.

وی یادآور شد: بهترین مصداق حماسه سیاسی حضور مردم در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و مصداق حماسه اقتصادی ایستادگی در مقابل تحریم دشمنان و توجه به اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/63002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول