اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد

توزیع 450 میلیون بارکد کالا در کشور / حلقه اخلالگران اقتصادی تنگ‌تر می‌شود

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از توزیع بالغ بر 450 میلیون بارکد کالا در سطح کشور خبر داد.

توزیع 450 میلیون بارکد کالا در کشور / حلقه اخلالگران اقتصادی تنگ‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فداحسین مالکی عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان در استانداری این استان با بیان اینکه قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا به‌زودی ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: تحولات اساسی از ویژگی‌های این قانون است.

وی برقراری قانون نظم و انضباط کشور در حوزه اقتصادی را از دیگر ویژگی‌های مهم قانون مذکور عنوان کرد و افزود: حوزه اقتصادی باید از یک مبدٱ آغاز و بررسی شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت‌های مرزی به ویژه در بحث ترانزیت استفاده کرد، گفت: ترانزیت می‌تواند درآمد مهمی برای کشور باشد و باید از این ظرفیت به طور کامل استفاده کرد.

وی سهم ترانزیت ایران را زیبنده ندانست و اذعان کرد: تلاش‌های زیادی صورت گرفته است اما باید به نقطه مطلوب ترانزیت برسیم.

مالکی، همسایگی ایران با 15 کشور را امتیاز مثبتی خواند و تصریح کرد: برای توانمندی در حوزه‌های اقتصادی به ویژه چای باید از تمام توان خود استفاده کنیم.

وی به تحریم‌های دشمنان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تحریم‌های اعمال شده دشمنان علیه ایران اسلامی، مسئولان باید بر استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود برای برطرف شدن تنگناها تلاش کنند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز میزان صادرات ایران در سال 90 با وجود تحریم‌ها را بسیار خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: ایران با 154 کشور دنیا تبادلات تجاری دارد.

وی با تصریح بر اینکه درباره اخلالگران اقتصادی در حوزه تجارت و اقتصاد ملی حساسیت زیادی وجود دارد، اذعان کرد: امسال برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های اقتصادی، حلقه را برای اخلالگران اقتصادی تنگ‌تر می‌کنیم.

مالکی از طراحی 22 سامانه صادرات و واردات کالای گمرکی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون این سامانه در 10 گمرک کشور پیاده شده است.

وی اضافه کرد: طرح جامع سامانه‌ای را در گمرکات پیاده کرده‌ایم تا کارها از دستی به ماشینی تبدیل و انجام امور به روال معمول جهانی «نرم جهانی» نزدیک‌تر و مشکلات برطرف شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور افزود: این کار در بانک مرکزی نیز در زمینه مبادلات ارزی صورت گرفته است.

وی سامانه مذکور را موجب کمک به شفاف‌سازی و جلوگیری از انحراف اقتصادی منجر به قاچاق و اقتصاد پنهان دانست.

مالکی متذکر شد: سال گذشته با تلاش های صورت گرفته از اقدام‌های عوامل سودجو که تلاش داشتند در اقتصاد کشور اخلال ایجاد کنند در حوزه ارزی، کالایی و زد و بند جلوگیری شد.

وی اجرای طرح شبنم را مهم خواند و اذعان کرد: این طرح بزرگ‌ترین کمکی است که به حمایت از تولید داخلی و ملی برای صادرات و واردات انجام می‌شود و می‌تواند بر تولیدکنندگان نظارت داشته باشد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از توزیع بالغ بر 450 میلیون بارکد کالا در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: این طرح برای شفاف‌سازی امر صادرات واردات اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول