اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اعلام کرد

افزایش تیم‌های خارجی شرکت‌کننده در مسابقات روبوکاپ ایران

مدیرکل مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از افزایش تیم‌های خارجی شرکت‌کننده در هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ خبر داد.

افزایش تیم‌های خارجی شرکت‌کننده در مسابقات روبوکاپ ایران

مانی شریفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص هشتمین مسابقات بین‌المللی روبوکاپ ایران اظهار داشت: برگزاری با نظم و همچنین سرپرستی گروه‌های داوطلب مسابقات روبوکاپ بر عهده مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است.

مدیرکل مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: این مراکز شامل پنج مرکز: مکاترونیک، مکانیک و خودرو، صنعت خودرو، صنایع و مدیریت و بهره وری است.

وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی مسابقات و همچنین داوری برخی از لیگ‌ها از دانشجویان و گروه‌های داوطلب همکاری کننده استفاده می‌شود.

شریفی با بیان اینکه 100 دانشجوی داوطلب در این مسابقات فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: این دانشجویان دارای سه مؤلفه: روابط عمومی مطلوب، نظم و انضباط و همچنین برخورداری از سطح تحصیلات بالا هستند.

وی تأکید کرد: دانشجویان داوطلب از نخستین روز که درب این مسابقات گشوده می‌شود، در این مسابقات حضور داشته و تا آخرین لحظه نیز به برگزاری مطلوب آن کمک می‌کنند.

مدیرکل مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در خصوص تفاوت‌های کمی و کیفی هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران با هفت دوره گذشته ادامه داد: کیفیت‌ تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات افزایش یافته و نسبت حضور تیم‌های خارجی به داخلی نیز تا حد قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

این مسئول یادآور شد: 75 درصد تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ نائو و بیش از 60 درصد شرکت‌کنندگان در لیگ ربات‌های خانگی از تیم‌های خارجی هستند و همچنین در لیگ شبیه‌ساز نیز از تیم‌های عنوان دار مسابقات ترکیه دعوت شده است.

وی با بیان اینکه تیم‌های داخلی شرکت‌کننده در این مسابقات نیز از عنوان‌های بین‌المللی برخوردار هستند، بیان داشت: به طور مثال تیم امدادگر واقعی mrl دانشگاه آزاد اسلامی قزوین قهرمان جهان است و در لیگ فوتبالیست سایز کوچک نیز تیم دانشگاه علم و صنعت که جزو سه تیم برتر جهان است، در این مسابقات حضوری فعال دارند.

شریفی تصریح کرد: هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی با هدف تبدیل علم ربوتیک به علمی قابل درک و فهم برای دانش‌آموزان در حال برگزاری است.

وی در خصوص اثرگذاری این مسابقات در ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه نیز تأکید کرد: در سال‌های نخست برگزاری این دوره از مسابقات حتی یک حمایت‌کننده مالی نیز وجود نداشت ولی امروز در هشتمین دوره، حمایت‌کننده‌های مالی زیادی از این مسابقات پشتیبانی کرده و مدیران مراکز صنعتی نیز از این مسابقات بازدید به عمل آورده‌اند.

شریفی خاطرنشان کرد: در ربات امدادگر واقعی و همچنین ربات زیردریایی نیز پروژه‌هایی برای تجاری کردن این محصولات در حال انجام است.

وی اضافه کرد: فراتر از نتایجی که در پایان این مسابقات حاصل شود، این مهم است که نام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان نامی با کیفیت در عرصه روبوکاپ مطرح است و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز همچنان جزو دو تیم برتر مسابقات جهانی بوده است.

مدیرکل مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به برگزاری مسابقات روبوکاپ در کشورمان تأکید کرد: چند دوره مسابقات روبوکاپ در کشورمان برگزار می‌شود که در بین آنها تنها ایران اپن به صورت رسمی برگزار می‌شود ولی بزرگ‌ترین معضل برگزاری این مسابقات، موازی کاری است و مطلوب است همه این مسابقات تحت یک مسابقه برگزار شوند.

وی یادآور شد: استقبال بازدیدکنندگان از این مسابقات نیز مطلوب و قابل قبول بوده است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به پایان یافتن تعطیلات نوروزی، در آخرین روزهای این مسابقات، استقبال به بیشترین میزان خود برسد.

شریفی در پایان از تلاش‌کنندگان، برگزار کنندگان، حمایت‌کنندگان و رسانه‌های پوشش دهنده این رویداد بزرگ علمی کشور تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/2667/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول