اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول معاونت بهداشت و درمان سپاه انصار‌المهدی استان زنجان:

برنامه‌های هفته سلامت با رویکرد آموزشی برگزار می‌شود

مسئول معاونت بهداشت و درمان سپاه انصار‌المهدی استان زنجان بر آموزش محور بودن برنامه‌های هفته سلامت تاکید کرد و گفت: برنامه‌های آموزشی هفته سلامت با رویکرد خود امدادی و دیگر امدادی برگزار می‌شود.

برنامه‌های هفته سلامت با رویکرد آموزشی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اکبر نظری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به شعار انتخاب شده از طرف سازمان بهداشت جهانی به مناسبت هفته سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: جدی گرفتن فشار خون و خطرات ناشی از آن سر فصل برنامه‌های هفته سلامت سپاه قرار گرفته است.

* آگاهی بخشی از سرفصل‌های برنامه هفته سلامت است

وی به برنامه‌های نیروهای مسلح برای افزایش سطح سلامت کارکنان خود اشاره و تصریح کرد: ترویج و آگاهی بخشی در مورد عوارض ناشی از فشار خون از رویکردهای برنامه‌های هفته سلامت است.

مسئول معاونت بهداشت و درمان سپاه انصار‌المهدی (عج) استان زنجان به برنامه‌های سپاه به مناسبت هفته سلامت اشاره و اضافه کرد: مرحله دوم پایش سلامت در بین کارکنان سپاه اجرا می‌شود.

وی به اجرای مرحله دوم پایش سلامت کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) اشاره کرد و افزود: پایش سلامت در بین 98 درصد این کارکنان اجرا شده است تکمیل آن از امروز آغاز می‌شود.

نظری بازدید از بیماران صعب‌العلاج سپاه و سرای سالمندان را از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته سلامت عنوان و اضافه کرد: همایشی در مورد نقش ورزش در کنترل فشار خون و تجلیل از فعالان بهداشت از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این ایام است.

وی به برنامه کوهنوردی در نظر گرفته شده در روز پنجشنبه پیش رو اشاره کرد و گفت: در این برنامه کوهنوردی برنامه‌های جنبی هم اجرا می‌شود.

مسئول معاونت بهداشت و درمان سپاه انصارالمهدی استان زنجان برگزاری مسابقات ورزشی در بین سربازان را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت سپاه انصارالمهدی اعلام کرد.

وی به برگزاری ایستگاه‌های سلامت در همه شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ بهداشت و سلامت در دستور کار قرار گرفته است.

نظری به توزیع بروشورهای آموزشی در پایگاه‌های بسیج اشاره کرد و گفت: برنامه‌های آموزشی در مورد نحوه اندازه‌گیری فشار خون به صورت حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای ادامه می‌یابد.

*فشار خون عامل اصلی بیماری‌ها محسوب می‌شود

وی فشار خون را عامل بسیاری از بیماری‌ها دانست و اضافه کرد: فشار خون دلیل اصلی بیماری‌هایی مانند کلیه و قلب است.

مسئول معاونت بهداشت و درمان سپاه انصارالمهدی استان زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد طرح پایش سلامت کارکنان و نحوه انجام آن گفت: این طرح با آیتم‌هایی خاص و در پنج سال دوم عضویت اجرا می‌شود.

وی انواع آزمایش‌ها، خدمات پاراکلینیکی، رادیوگرافی و مشاوره‌های مختلف از جمله اقدامات انجام شده برای تکمیل پرونده سلامت کارکنان است.

نظری از اجرای 11 عنوان برنامه در طول هفته سلامت در سپاه خبر داد و اضافه کرد: سپاه برنامه‌هایی هم به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌کند.

وی بر آموزش محور بودن برنامه‌های هفته سلامت تاکید کرد و افزود: برنامه‌های آموزشی هفته سلامت با رویکرد خود امدادی و دیگر امدادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73004/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول