اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/جدیدترین تحولات میدانی و امنیتی سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته/

عملیات گسترده ارتش در حلب/ انهدام مراکز تجمع افراد مسلح در ریف دمشق، ادلب و دیرالزور

در حالی‌که یگان توپخانه ارتش سوریه ده‌ها مرکز تجمع افراد مسلح در مناطق مختلف ریف دمشق، ادلب و دیرالزور را هدف قرار داد و منهدم کرد، دیگر یگان‌های ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای را از شمال تا جنوب شهر حلب به اجرا گذاشتند.

عملیات گسترده ارتش در حلب/ انهدام مراکز تجمع افراد مسلح در ریف دمشق، ادلب و دیرالزور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، یگان‌های ارتش سوریه مجموعه عملیات گسترده‌ای را در شماری از مناطق شهر حلب از شمال تا جنوب آن درحالی به اجرا گذاشتند که دیگر یگان‌های نیروهای مسلح ارتش سوریه ارسال کمک‌ها و تجهیزات نظامی خود به منطقه «الشیخ مقصود» در حلب را برای تحکیم مواضع ارتش سوریه در آنجا ادامه می‌دهند. از استان‌های ریف إدلب در شمال و دیر الزور در شرق و الحسکة در شمال شرقی سوریه نیز گزارش شده است، درگیری یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح در این مناطق همچنان ادامه دارد.

  ***آنچه در زیر می‌آید، مشروح جدیدترین تحولات سوریه به تفکیک استان‌ها و مناطق است***

دمشق و ریف آن: کشته شدن دست‌کم 59 فرد مسلح طی عملیات‌ ارتش سوریه

براساس گزارش‌های رسیده یگان‌های ارتش سوریه با گروه‌های مسلح در منطقه «برزة» در دمشق درگیر شدند که در جریان آن 12 فرد مسلح کشته و شماری زخمی شدند. همچنین گزارش شده که اطراف مسجد جامع «السلام» و خیابان «الحافظ» در جوار منطقه «تشرین» در ریف دمشق شاهد درگیری‌هایی بین نیروهای مسلح ارتش سوریه با افراد مسلح بود.

این درحالی است که یگان‌های توپخانه ارتش سوریه حملات خود علیه مراکز تجمع افراد مسلح در منطقه «جوبر» در دمشق را ادامه دادند که در جریان آن ده‌ها فرد مسلح کشته و زخمی شدند.

یگان‌های مهمندسی ارتش سوریه نیز 4 بمب کار گذاشته شده در گاراژ «البولمان» در جوار منطقه «جوبر» را خنثی کرده و یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح در این منطقه درگیر شدند. این درحالی است که افراد مسلح چند قبضه خمپاره نیز به گاراژ «العباسیین» شلیک کردند که تلفات جانی درپی نداشت.

در منطقه «عدرا البلد» یگان‌های ارتش سوریه مراکز تجمع افراد مسلح در این منطقه را هدف قرار دادند و حمله یک گروه تروریستی به یکی از نقاط ایست و بازرسی ارتش سوریه در نزدیکی منطقه «تل کردی» را دفع کردند که براثر آن 22 فرد مسلح کشته و 10 زخمی شدند و سلاح‌های در اختیار آنها ضبط شد.

در منطقه «حجیره» نیز یگان توپخانه ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح را هدف قرار داد که کشته شدن بیش از 25 فرد مسلح را درپی داشت. همچنین این یگان دیگر مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق داریا، بیت سحم، الملیحة، المعضمیة، زملکا، دوما و مزارع العالیة در حرستا در ریف دمشق را هدف قرار داد که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها فرد مسلح شد.

منطقه «جرمانا» در ریف دمشق نیز شاهد حمله خمپاره‌ای افراد مسلح بود. در این حمله افراد مسلح 5 قبضه خمپاره شلیک کردند که در جریان آن یک شهروند سوری کشته و 11 نفر زخمی شدند.

الحسکة  و دیر الزور: درگیری ارتش سوریه با افراد مسلح در مناطق مختلف

از الحسکه و دیر الزور در شرق و شمال شرقی سوریه خبر می‌رسد که یگان‌های ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح در منطقه «تل حمیس» در ریف «القامشلی» را هدف قرار دادند. همچنین یک گروه مسلح را برسر راه «تل أبیض» در ریف این استان را هدف قرار دادند و چندین فرد مسلح را کشته و زخمی کردند.

همچنین خبرنگار خبرگزاری فارس گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح در مناطق «الجبیله، «الرشدیه» و «خیابان التکایا» در دیر الزور را هدف قرار دادند. همچنین یک گروه مسلح وابسته به گروه جهادی تکفیری جبهه النصره را در روستای «المسرب» هدف قرار دادند و ده‌ها فرد مسلح را کشته و زخمی کردند.

همچنین دو منطقه «المریعیه» و «العبد» شاهد عملیات نظامی ارتش سوریه بود که در جریان آن ده‌ها مرکز تجمع افراد مسلح را هدف قرار داده و ضمن منهدم این مراکز ده‌ها فرد مسلح را کشته و خودروهای مجهز به تیربارهای سنگین آنها را منهدم کردند. همچنین یگان توپخانه ارتش سوریه با هدف قرار دادن یک گروه مسلح در خیابان «8 مارس» دیر الزور تمام عناصر این گروه مسلح را به قتل رساندند.

إدلب: حکم یک دادگاه شرعی افراد مسلح در تملک املاک و اموال تصرف شده

اما از ادلب در شمال سوریه گزارش می‌شود، یگان‌های ارتش سوریه یک ساختمان مسکونی در مزارع شهر «معرتمصرین» در ریف ادلب را هدف قرار دادند که افراد مسلح آن را تبدیل به کارگاه تولید بمب کردند که منجر به کشته شدن شمار زیادی از افراد مسلح و انهدام مواد منفجره داخل آن شد.

همچنین یگان توپخانه ارتش سوریه یک مرکز تجمع افراد مسلح در شهر «بنش» را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن شماری از افراد مسلح شد.

در ریف «جسر الشغور» یگان‌های توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح را هدف قرار دادند که در جریان آن ده‌ها فرد مسلح کشته و زخمی شدند.

یک منبع محلی در شهر ادلب نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت که دادگاه شرعی وابسته به افراد مسلح در منطقه «سرمدا» وابسته به شهر مرزی «حارم» در ریف إدلب به تمام افراد یک گروه مسلح که در حمله به شهر حارم شرکت کرده بودند، اجازه داد، خانه‌ها، املاک و زمین‌های مناطقی از شهر حارم که تصرف کرده بودند، را پس از بیرون کردن ساکنان آن، از آن خود کنند.

حلب: عملیات گسترده ارتش در مناطق مختلف حلب

از حلب در شمال سوریه خبرنگار خبرگزاری فارس گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه چندین عملیات را در مناطق مختلف این شهر به اجرا گذاشتند و در جریان آن مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق عزیزة، عسان،  لشیخ سعید، المرجة، العلقمیة،‌ منغ و کویریس را هدف قرار داده و شمار زیادی از افراد مسلح را کشته و زخمی کردند.

غیر از آن یگان توپخانه ارتش سوریه دیگر مراکز تجمع افراد مسلح را در مناطق بیمارستان الکندی،‌ الدویرینیة،‌ رتیان،‌ النقارین،‌ الحیدریة و الکاستیلو هدف قرار دادند و پیاده نظام ارتش سوریه نیز با گروه‌های تروریستی و افراد مسلح در مناطق بستان الباشا، باب النصر، قسطل حرامی و قسطل مشط درگیر شدند که کشته و زخمی شدن ده‌ها فرد مسلح و انهدام چندین دستگاه خودرو مجهز به تیربارهای سنگین این گروه‌ها را به دنبال داشت.

همچنین خبرنگار خبرگزاری فارس گزارش داد که نیروهای مسلح سوریه کمک‌های نظامی و تجهیزات تازه‌ای را به منطقه «الشیخ مقصود» ارسال کردند که شاهد درگیری‌های سخت و شدید ارتش سوریه با افراد مسلحی است که بر این منطقه تسلط پیدا کرده‌اند.

این درحالی است که گروه‌های مسلح منطقه «التلفون الهوائی» و « السریان الجدیدة» را با خمپاره گلوله باران کردند که زخمی شدن چند شهروند سوری و وارد آمدن خسارات مادی را به دنبال داشت.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول