اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

کلینیک دیابت شهرستان بویراحمد راه‌اندازی می‌شود

رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: به همت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، کلینیک دیابت شهرستان بویراحمد راه‌اندازی می‌شود.

کلینیک دیابت شهرستان بویراحمد راه‌اندازی می‌شود

محمدرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک فرا رسیدن هفته سلامت به همه دست‌اندرکاران این عرصه اظهار کرد: یکی از کارهای ما در سال 92 راه‌اندازی کلینیک دیابت در شهرستان بویراحمد خواهد بود.

وی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های غیر واگیر را که دارای عوارض زیادی بوده و بیماران را علیل و ناتوان می‌کند دیابت یا همان قند خون دانست و گفت: هزینه این بیماری و درمان آن گاه کمرشکن بوده که بسیاری از بیماران قادر به تأمین مخارج آن نیستند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد تصریح کرد: به همین خاطر دانشگاه علوم پزشکی بحث این کلینیک را در دستور کار قرار خواهد داد که از هفته آینده راه‌اندازی می‌شود و خدماتی که در آن انجام می‌شود از جمله بحث آزمایش قند خون و موضوع متخصص و پزشک عمومی و فوق تخصص رایگان خواهد بود.

محمدی عنوان کرد: امیدواریم که با راه‌اندازی این مرکز در یاسوج بتوانیم بیماران قند خونی خود را در استان ساماندهی کنیم و از عوارض بعدی با این کار کاسته شود.

وی از برنامه راه‌اندازی کمپینگ قلب و عروق شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: این شهرستان به عنوان پایلوت در سطح ملی انتخاب شده تا برنامه‌های مختلف قلب و عروق را در آن اجرا کنیم و به وسیله آن شهرستان ما به همه ایران و دنیا به نوعی معرفی خواهد شد.

این مسئول از آمارگیری در این زمینه خبر داد و گفت: از شش هزار نفر در سطح شهرستان بویراحمد آمار گرفته‌ایم که متأسفانه در شهرستان بی‌تحرکی، مصرف دخانیات، چاقی و فشار خون و دیابت وجود دارد که در این برنامه بنا داریم با فرهنگ‌سازی در زندگی مردم تغییر ایجاد کنیم.

محمدی از لزوم نهادینه کردن ورزش بر محور پیاده‌روی سخن به میان آورد و افزود: باید فرهنگ تغذیه را به گونه‌ای نهادینه کنیم که گوشت ماهی به جای مرغ و گوشت قرمز در سبد غذایی مردم قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد با بیان این‌که لازم است به دلیل خطرات فراوان مردم را نسبت به فشار خون حساس کنیم، افزود: در کشور ما از هر 100 نفر فوتی، 45 نفر آن‌ها بر اثر سکته قلبی فوت می‌کنند که فشار خون در آن علت اصلی به شمار می‌رود.

محمدی به هزینه‌های هر ساله چند صد میلیارد تومانی درمان این بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: فشار خون، قند خون، مصرف دخانیات و کم تحرکی موجب این گونه مشکلات شده است.

انتهای پیام/2571/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول