اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با فارس:

۸ مارس لبنان هنوز درباره کاندیدای نهایی نخست‌وزیری به توافق نرسیده است

نماینده پارلمان لبنان از فراکسیون «توسعه و آزادی» با اشاره به اینکه گروه 8 مارس تاکنون درباره کاندیدای نهایی نخست‌وزیری به توافق نهایی نرسیده است، تاکید کرد جنبلاط همچنان متحد 8 مارس است.

۸ مارس لبنان هنوز درباره کاندیدای نهایی نخست‌وزیری به توافق نرسیده است

«میشل موسی»، نماینده پارلمان لبنان از فراکسیون «توسعه و آزادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت تاکید کرد که تاکنون گروه 8 مارس در خصوص معرفی کاندیدایی برای تصدی پست نخست وزیری به نتیجه و توافق نهایی دست نیافته است.

وی افزود: به نظر نمی‌رسد تا زمانی‌که ساختار و ماهیت کابینه آینده لبنان مشخص شده باشد، کاندیدای نهایی گروه 8 مارس معرفی شود.

وی درباره اختلاف دیدگاه و مواضع موجود در این گروه تاکید کرد که این اختلاف دیدگاه‌ها و مواضع اختلافاتی عادی و طبیعی هستند که ممکن است در هر گروه و جریان سیاسی مشاهده شود و تلاش می‌شود، با از بین بردن این اختلاف دیدگاه‌ها فضا را به سمت توافق نظر و دیدگاه‌ها سوق دهیم، چون همه به خوبی می‌دانند که هیچ گزینه‌ای جز دستیابی به توافق نظر برای خروج از بحران کنونی لبنان وجود ندارد.

موسی تعویق رایزنی‌های پارلمانی درباره انتخاب نخست وزیر جدید لبنان که رئیس جمهوری لبنان طی روزهای جمعه و امروز شنبه در حال انجام آن با پارلمان است، را بعید دانست و عدم افشای نام کاندیداها توسط پارلمان را به معنای تعویق رایزنی‌ها برای انتخاب نخست وزیر جدید لبنان ندانست.

این نماینده پارلمان لبنان توضیح داد که گروه 8 مارس تغییری در ائتلاف خود با «ولید جنبلاط»، رهبر حزب دروزی‌های لبنان انجام نداده و دیدگاه‌های جنبلاط بیش از هر زمان دیگری به دیدگاه‌های 8 مارس نزدیک است و موضع‌گیری‌های وی خارج از توافقات به دست آمده نیست.

وی در خصوص مواضع رئیس جمهور لبنان در قبال جریان های سیاسی این کشور تاکید کرد که رئیس جمهوری لبنان تنها در چارچوب قانون اساسی و قوانین موجود در کشور عمل و تلاش می‌کند، موضعی بی‌طرفانه در قبال تمام جریان‌ها و گروه‌ها اتخاذ کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول