اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

رابطه با آمریکا بی‌معناست/ مسلمانان باید راه سلطه کفار را ببندند

امام جمعه اصفهان گفت: قطع رابطه ما با امریکا تنها سیاست امام و رهبری نیست، بلکه سیاست خدا و قرآن است و خداوند بر مسلمانان مقرر داشته که کافران حق سلطه بر مسلمانان را ندارند.

رابطه با آمریکا بی‌معناست/ مسلمانان باید راه سلطه کفار را ببندند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان در مسجد امام این شهر، با اشاره به روز جهانی بهداشت و هفته سلامت، اظهار کرد: از نظر اسلام مسئله سلامتی موضوع حائز اهمیتی است و در مورد این مسئله روایات زیادی از پیشوایان دینی نقل شده است.

وی افزود: همچنین در این مورد به مسئله پیشگیری اشاره شده است که امروزه آن‌را با نام مسئله بهداشت می‌شناسند.

خطیب نماز جمعه اصفهان تصریح کرد: یکی از مسائلی که اسلام تأکید فراوان بر آن دارد مسئله کم خوری است و بیش از صد روایت در مورد این موضوع از ائمه ذکر شده است.

وی با یاد آوری روز 19 فروردین، سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا خاطر نشان کرد: خدا را بابت اینکه این مسئله موجب رشد و پیشرفت کشور بوده شاکریم و به گفته امام تمام این مسائل برای ما نعمت است.

خطیب نماز جمعه اصفهان در مورد مذاکره با امریکا با اشاره به اینکه این نکته قابل بررسی است که مگر رابطه چقدر می‌تواند موجب حل شدن مشکلات معیشتی مردم شود، اذعان کرد: قطع رابطه ما با امریکا نه تنها سیاست امام و رهبری است، بلکه سیاست خدا و قرآن است.

وی در بیان دلایل این ادعا تأکید کرد: خداوند در قرآن خود بر مسلمانان مقرر داشته که کافران حق سلطه بر مسلمانان را ندارند.

طباطبائی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همیشه خواهان برقراری روابط انسانی و در سایه صلح است، متذکر شد: این مطلب به معنای سلطه پذیری دیگران بر ما نیست.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه پیشنهاد مذاکره از طرف آمریکا یک تاکتیک است، گفت: تاکتیک به معنای یک عقب نشینی همراه با حیله است و در این پیشنهاد نیرنگ‌ها مشهود است.

خطیب جمعه اصفهان افزود: ملت ایران باید به جمله هیهات من الذله امام حسین(ع) عمل کرده و به فرمان الهی حتی اگر این مشکلات ما را تا پای مرگ هم بکشاند، ما حق مذاکره با امریکا را نداریم. 

انتهای پیام/2301/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول