اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

4/ آخرین گزارش‏ها از ترافیک جاده‏ای در شرق تهران

جاده هراز امروز یک‏طرفه می‏شود / تردد شمار زیادی از خودروها از آمل به رودهن

جاده هراز در حالی قرار است امروز یک‏طرفه ‏شود که این محور هم‏اکنون شاهد تردد شمار زیادی از خودروها از آمل به رودهن است.

جاده هراز امروز یک‏طرفه می‏شود / تردد شمار زیادی از خودروها از آمل به رودهن

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، بر اساس تصمیم پلیس راه و به منظور تسهیل در عبور و مرور و به ویژه بازگشت مسافران از نوار شمالی کشور به سوی شهرهای مبدأ، محور هراز از ظهر امروز یک‏طرفه خواهد شد.

این تصمیم بر اساس آخرین اخبار دریافتی از مراکز و دوربین‌های کنترل ترافیک پلیس راه در مسیرهای مختلف و به وجود آمدن بار ترافیکی نیمه‌سنگین در جاده هراز گرفته شده است.

پیش‌بینی می‏شود که بار ترافیکی سنگینی در جاده هراز در مسیر بازگشت یعنی مازندران- تهران ایجاد شود و از این رو، از ساعت 15 امروز و بر اساس اعلام پلیس راه، تردد در این جاده از شمال به جنوب به صورت یک‏طرفه انجام می‌شود.

آخرین گزارش‏ها از ترافیک جاده‏ای در شرق تهران، از به وجود آمدن ترافیک نیمه‏سنگین در جاده هراز حکایت دارد و این امر می‏طلبد تا رانندگان با حوصله بیشتری برانند.

مسافرت‏های نوروزی در آخرین روز از تعطیلات سال جدید شمسی بیشتر در مسیر بازگشت به شهرها و شهرستان‏های مبدأ گردشگران ادامه دارد و این امر نوار شمالی کشور را با افزایش ترافیک مواجه کرده است.

محور هراز به عنوان یکی از مهم‏ترین راه‏های ارتباطی پایتخت و استان‏های شمالی کشور هم‏اکنون شاهد ترافیک نیمه‏سنگین است.

تماس تلفنی خبرنگاران خبرگزاری فارس در دماوند با مسئولان انتظامی شرق استان تهران و همچنین پاسگاه‏های پلیس راه این منطقه، از نیمه‏سنگین بودن ترافیک عبوری در محور هراز حکایت دارد.

ترافیک در نوار شمالی کشور در شانزدهمین روز از تعطیلات نوروزی بیشتر از سمت مازندران به تهران انجام می‏شود و این امر نشان می‏دهد که مردم در حال بازگشت به شهرهای خود هستند.

جاده هراز از حد فاصل دو شهر بومهن و رودهن از جاده فیروزکوه منشعب شده و پس از عبور از بالادست دره مشاء، آبعلی، گردنه امامزاده هاشم، پلور، آب‌اسک، رینه و لاریجان را پشت سر می‌گذارد و در نهایت به شهر آمل متصل می‌شود.

در 90 کیلومتری آمل، راه فرعی لاسم-ارجمند به جاده فیروزکوه نیز از جاده هراز منشعب می‌شود.

جاده بین‏المللی هراز یکی از چهار محور ارتباطی شهر تهران به شمال ایران است و فقط در ایام نوروز حدود 40 درصد از مسافران نوروزی استان مازندران، از طریق این جاده وارد استان می‌شوند.

استقبال ترددکنندگان از این جاده باعث شده‌ است تا در برخی از روزهای سال، ترافیک 170 کیلومتری در این جاده شکل گیرد.

آمار تصادفات رانندگی در جاده هراز بسیار بالاست و از دیدگاه اداره راه و ترابری استان مازندران، کیلومتر 18 تا 22 جاده از رودهن به سمت امامزاده هاشم، بحرانی‌ترین قطعه این راه از دیدگاه سقوط بهمن است.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول