اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قم:

چرخبال به یاری حادثه‌دیدگان پایان تعطیلات می‌رود

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قم با اشاره به فرا رسیدن روز طبیعت و مجموعه اقدامات این دستگاه امدادی گفت: در روز طبیعت 83 اکیپ امدادی در ورودی‌های شهر همراه با یک دستگاه چرخبال در بخش کهک مستقر می‌شوند.

چرخبال به یاری حادثه‌دیدگان پایان تعطیلات می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین استان قم، محمدرضا بهرامی در جلسه مشترک ستاد تسهیلات زائران با مسئولان کمیته‌ها با تبیین عملکرد هلال احمر قم از 24 اسفند ماه سال گذشته تا 10 فروردین ماه جاری اظهار کرد: در این مدت 29 عملیات امداد و نجات انجام شد و در این راستا 2 هزار و 237 نفر از مصدومان حوادث به صورت سرپایی درمان شدند و به 158 نفر نیز امدادرسانی شد.

وی ادامه داد: در این مدت 75 نفرروز در عملیات‌های امداد و نجات هلال احمر استان قم شرکت کردند و به 390 نفر نیز اسکان اضطراری داده شد.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قم با اشاره به طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: در طول این مدت، 569 هزار و 436 نفر به اکیپ‌ها و 14 هزار و 161 نفر نیز به خیمه نماز مراجعه کردند.

وی از توزیع 569 هزار و 723 بروشور و اقلام فرهنگی و 371 هزار و 847 نقشه میان زائران و گردشگران خبر داد و بیان کرد: 3 هزار و 831 نفر به فضای دوستدار کودک و 153 نفر نیز به ایستگاه سلامت خودرو مراجعه کردند.

بهرامی تصریح کرد: با توجه به اینکه اورژانس و هلال احمر دو مرکز امداد‌رسانی هستند، برای پوشش امدادی روزهای پایانی تعطیلات تقسیم کار مناسبی صورت گرفت.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قم اضافه کرد: بنا بر تقسیمات کاری مقرر شده است که مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و امدادرسانی‌، حوادث داخل و برون‌شهری را مدیریت داشته باشد و هلال احمر نیز به امدادرسانی‌های خارج شهر اهتمام دارد.

وی در پایان اذعان داشت: اکیپ‌های ویژه امدادرسان هلال احمر در روز طبیعت اقدامات ویژه‌ای برای برقراری سلامت و امدادرسانی زائران و مسافران انجام می‌دهند که در این راستا می‌توان به استقرار چرخ‌بال در بخش کهک و فعالیت 83 اکیپ امدادی برای امدادرسانی جاده‌ای اشاره کرد.

انتهای پیام/2258/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول