اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لنگرود:

ترویج ورزش‌های بومی‌محلی مهم است

فرماندار لنگرود با بیان اینکه ورزش سالم نیاز جامعه است، احیا و ترویج ورزش‌های بومی‌محلی را اقدامی مهم دانست.

ترویج ورزش‌های بومی‌محلی مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، کمال محمدبیگی در جریان برگزاری فینال مسابقات کشتی گیله‌مردی که به مناسبت یادواره سردار شهید حسین املاکی و 12 فروردین که به مدت یک ‌هفته در سالن 22 بهمن این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهید املاکی با وجود داشتن 27 سال سن از فرماندهان عالی‌رتبه و جوان جنگ تحمیلی و یک قهرمان بود.

وی باور جوانان و یاور آن‌ها بودن را مهم ارزیابی کرد و افزود: هر جا که به جوانان اعتماد کردیم موفق شدیم و نباید از آن‌ها غافل شد.

این مسئول، احیا و ترویج ورزش‌های بومی‌محلی، شناسایی پهلوانان، حمایت از ورزشکاران، شناسایی توان و ظرفیت منطقه، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در ورزشکاران را از اهداف برگزاری مسابقات کشتی ‌گیله‌مردی برشمرد.

وی از برگزاری مسابقات کشتی گیله‌مردی در تابستان امسال در روستاهای کوهپایه‌ای لنگرود خبر داد.

محمدبیگی اذعان کرد: انجام کار در ورزش توسط جوانان صورت می‌گیرد و وظیفه ما حمایت و مدیریت است تا ورزشی سالم در جامعه داشته باشیم که از مسیر اصلی خود خارج نشود.

رئیس هیئت ورزش‌های بومی‌سنتی لنگرود نیز در مراسم مذکور، اظهار کرد: پهلوان واقعی کسی است که خصوصیات و ویژگی سردار شهید حسین املاکی را داشته باشد.

مهدی اسدی با اشاره به حضور بالغ بر 30 کشتی‌گیر از استان‌های گیلان و مازندران در مسابقات مذکور، افزود: این کشتی‌گیران در دو رده سبک وزن و سنگین وزن به صورت حذفی با هم رقابت کرده و به نفرات نخست تا سوم وزن‌های سبک و سنگین جوایزی اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار در سطح استان مسابقات کشتی گیله‌مردی در سالن برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این یک حرکت جدیدی برای حمایت از نسل جوان است.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های بومی‌سنتی نیز در ادامه مراسم مذکور گفت: در مدت سه ماه که هیئت ورزش‌های بومی‌سنتی در لنگرود راه‌اندازی شده تاکنون هفت برنامه برگزار کرده است.

نازنین انشایی، برگزاری مراسم لافندبازی و مسابقه طناب‌کشی در چهار شهر چاف و چمخاله، اطاقور، شلمان و کومله و مسابقه کشتی گیله‌مردی در سالن دو هزار نفری 22 بهمن لنگرود را از فعالیت‌های این هیئت در ایام نوروز ذکر کرد که با استقبال خوب شهروندان و مسافران مواجه شد.

وی احیای آیین‌های بومی‌سنتی و ایجاد روحیه نشاط در ورزشکاران و خانواده‌ها را از اهداف برگزاری این ورزش‌ها ذکر کرد.

این مسئول به پاس قدردانی از تلاش دختران و مادران گیلان ‌زمین از برگزاری جشنواره بزرگ صنایع‌دستی و غذا در سال جدید در این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/84001/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول