اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی کردستان:

هوای کردستان در روز 13 فروردین پایدار است / آغاز بارش‌ها از روز پنج‌شنبه

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و بررسی‌های انجام شده هوای استان در روز 13 فروردین پایدار بوده و پدیده بارشی پیش‌بینی نشده است.

هوای کردستان در روز 13 فروردین پایدار است / آغاز بارش‌ها از روز پنج‌شنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدطالب حیدری ظهر امروز در جلسه تحلیل هوای استان کردستان که با حضور کارشناسان ادارات مرتبط برگزار شد، از کاهش 8.2 درصدی میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری ( از مهرماه سال گذشته تاکنون) خبر داد و اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که در 15 سال اخیر میزان مصرف بیشتر از بارش‌ها بوده است.

به گفته وی، در این چند سال اخیر با خشکسالی‌های مزمنی روبرو بوده‌ایم که بر روی رویش طبیعی استان تأثیر منفی دارد.

مدیرکل هواشناسی کردستان اضافه کرد: شهرستان‌های سنندج، قروه و سقز بیشترین کاهش بارش استان را دارند که سنندج و قروه با کاهش 32 و سقز نیز 15 میلیمتری بارش در سال جاری مواجه شده‌اند.

حیدری تاکید کرد: با توجه به این وضعیت بارندگی و نیز پیش‌بینی افزایش دما در تابستان امسال، مدیریت‌های مختلف باید بر روی حداقل‌ها برنامه‌ریزی کنند تا پدیده خشکسالی آنان را دچار مشکلات نکند.

وی وضعیت امسال از نظر آب و هوایی را نامطلوب خواند و با بیان اینکه در این فصل باید 40 تا 50 میلیمتر بارش داشته باشیم خاطرنشان کرد: میزان بارش‌ها در حد 4 تا 5 میلیمتر است و این ما را با تنش‌های کم‌آبی مواجه می‌سازد.

حیدری در ادامه به وضعیت آب و هوایی استان در چند روز آینده اشاره کرد و گفت: تا صبح پنج‌شنبه هفته جاری هوای استان پایدار خواهد بود اما از بعد از ظهر این روز استان تحت تأثیر یک موج ناپایدار قرار می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی کردستان در پایان افزود: میزان بارش‌ها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 10 تا 25 میلیمتر پیش‌بینی می‌شود که از نظر زراعت بارش فوق‌العاده موثری است اما از نظر ذخیره آبی زیاد مطلوب نیست.

انتهای پیام/79001/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول