علی درویشخضری امروز در حاشیه بازدید مسئولان شهرستان فیروزکوه از محور لاسم به لاسم در شمال غرب این شهرستان، در گفتوگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: اعتبارات احداث این محور از حدود 10 سال پیش مصوب شد و امروز شاهد تردد خودروها و مسافران از این مسیر هستیم.
وی گفت: حضور گردشگران خارجی در سالهای گذشته که محور لاسم به لاسم را برای حرکت از منطقه پلور در استان مازندران به فیروزکوه انتخاب کرده بودند، نشان از شناخته بودن و شناسنامهدار بودن این محور دارد.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار فیروزکوه افزود: محور لاسم به لاسم در نقشههای بینالمللی و فضای مجازی نظیر نقشههای گوگل نیز به ثبت رسیده است.
درویشخضری خاطرنشان کرد: امروز شاهد آن هستیم که مسافران بسیاری با ورود به فیروزکوه از مسیر دسترسی محور لاسم به لاسم برای عبور مستقیم به منطقه خوش آب و هوا و توریستی پلور سئوال میکنند و این حاکی از شناخته شدن تدریجی آن در اذهان عمومی دارد.
وی با اشاره به لزوم نصب تابلو در طول محور تصریح کرد: قطعاً انجام این مهم برای خدماترسانی دستگاههای متولی الزام ایجاد میکند که روال اداری خاص خود را دارد.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار فیروزکوه افزود: این محور در طول فصل زمستان به دلیل بارشهای سنگین برف، کولاک و ریزش بهمن بسته میشود، اما در طول فصول گرم سال مورد استفاده کاربران جاده قرار میگیرد.
درویشخضری تصریح کرد: با عنایت به برگزاری یادوارههای شهدا در روستاهای وزنا، زرمان و دیگر مناطق بخش ارجمند، وجود امامزادگان متعدد در این منطقه و حضور زائران و . . . به رغم اسکان اندک مردم محلی، باز بودن این محور از الزامات اجرایی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شهرستان فیروزکوه در منتهیالیه شمالشرقی استان تهران واقع شده است و این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود میشود.
فیروزکوه در مسیر شاهراههای ایران قرار گرفته و جزو شهرهای بین راههای ترانزیتی محسوب میشود و از مسائل قابل توجه در این منطقه، صعبالعبور بودن آن است.
فیروزکوه در بین سه گردنه معروف و برفگیر کشور قرار دارد؛ از طرف تهران، گردنه امینآباد و از طرف سمنان به گردنه بشم منتهی میشود؛ اما خطرناکترین و پرحادثهترین گردنه منطقه، گردنه گدوک است که به ناحیه شمال کشور ختم میشود.
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، در مجموع 100 هکتار از زمینهای منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه به منظور تعریض راههای مواصلاتی، ایجاد فضای سبز در مسیر جادهها و احداث کولاکگیر منطقه گدوک امسال در اختیار وزارت و شهرسازی قرار گرفته است.
به منظور احداث واحدهای راهدارخانه جدید در گردنههای برفگیر بشم و گدوک و راهدارخانه ارجمند نیز در مجموع 300 متر مربع از زمینهای منابع ملی به راه و شهرسازی واگذار شده است.
حتی ایلراههای شهرستان فیروزکوه نیز در دفتر روزنامه رسمی قوه قضائیه به ثبت رسیده است و با این اقدام، از هرگونه تعرض به ایلراهها جلوگیری میشود.
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، دامهایی که از کویر استان سمنان به مناطق ییلاقی طالقان، کرج، دماوند، قزوین، لار، نور، بلده، پلور و حاشیه هراز کوچ میکنند، باید از ایلراههای شهرستان فیروزکوه عبور کنند.
وجود حدود 400 کیلومتر راه عشایری در سطح شهرستان فیروزکوه نشاندهنده گستردگی و وسعت زیاد شهرستان فیروزکوه است.
انتهای پیام/2568/ی30/ف4004