اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فیروزکوه:

محور لاسم به لاسم باید همواره باز بماند

معاون سیاسی انتظامی فرماندار فیروزکوه گفت: لاسم به لاسم، محوری کاملاً شناخته شده بوده که تلاش برای باز نگه داشتن آن از الزامات اجرایی است.

محور لاسم به لاسم باید همواره باز بماند

علی درویش‏خضری امروز در حاشیه بازدید مسئولان شهرستان فیروزکوه از محور لاسم به لاسم در شمال غرب این شهرستان، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: اعتبارات احداث این محور از حدود 10 سال پیش مصوب شد و امروز شاهد تردد خودروها و مسافران از این مسیر هستیم.

وی گفت: حضور گردشگران خارجی در سال‏های گذشته که محور لاسم به لاسم را برای حرکت از منطقه پلور در استان مازندران به فیروزکوه انتخاب کرده بودند، نشان از شناخته بودن و شناسنامه‏دار بودن این محور دارد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار فیروزکوه افزود: محور لاسم به لاسم در نقشه‏های بین‏المللی و فضای مجازی نظیر نقشه‏های گوگل نیز به ثبت رسیده است.

درویش‏خضری خاطرنشان کرد: امروز شاهد آن هستیم که مسافران بسیاری با ورود به فیروزکوه از مسیر دسترسی محور لاسم به لاسم برای عبور مستقیم به منطقه خوش آب و هوا و توریستی پلور سئوال می‏کنند و این حاکی از شناخته شدن تدریجی آن در اذهان عمومی دارد.

وی با اشاره به لزوم نصب تابلو در طول محور تصریح کرد: قطعاً انجام این مهم برای خدمات‏رسانی دستگاه‏های متولی الزام ایجاد می‏کند که روال اداری خاص خود را دارد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار فیروزکوه افزود: این محور در طول فصل زمستان به دلیل بارش‏های سنگین برف، کولاک و ریزش بهمن بسته می‏شود، اما در طول فصول گرم سال مورد استفاده کاربران جاده قرار می‏گیرد.

درویش‏خضری تصریح کرد: با عنایت به برگزاری یادواره‏های شهدا در روستاهای وزنا، زرمان و دیگر مناطق بخش ارجمند، وجود امام‏زادگان متعدد در این منطقه و حضور زائران و . . . به رغم اسکان اندک مردم محلی، باز بودن این محور از الزامات اجرایی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شهرستان فیروزکوه در منتهی‏الیه شمال‏شرقی استان تهران واقع شده ‌است و این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌شود.

فیروزکوه در مسیر شاهراه‏های ایران قرار گرفته و جزو شهرهای بین راه‏های ترانزیتی محسوب می‏شود و از مسائل قابل توجه در این منطقه، صعب‏العبور بودن آن است.

فیروزکوه در بین سه گردنه معروف و برف‏گیر کشور قرار دارد؛ از طرف تهران، گردنه امین‏آباد و از طرف سمنان به گردنه بشم منتهی می‏شود؛ اما خطرناک‏ترین و پرحادثه‏ترین گردنه منطقه، گردنه گدوک است که به ناحیه شمال کشور ختم می‏شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، در مجموع 100 هکتار از زمین‏های منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه به منظور تعریض راه‏های مواصلاتی، ایجاد فضای سبز در مسیر جاده‏ها و احداث کولاک‏گیر منطقه گدوک امسال در اختیار وزارت و شهرسازی قرار گرفته است.

به منظور احداث واحدهای راهدارخانه جدید در گردنه‏های برف‏گیر بشم و گدوک و راهدارخانه ارجمند نیز در مجموع 300 متر مربع از زمین‏های منابع ملی به راه و شهرسازی واگذار شده است.

حتی ایل‏راه‏های شهرستان فیروزکوه نیز در دفتر روزنامه رسمی قوه قضائیه به ثبت رسیده است و با این اقدام، از هرگونه تعرض به ایل‏راه‏ها جلوگیری می‏شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، دام‏هایی که از کویر استان سمنان به مناطق ییلاقی طالقان، کرج، دماوند، قزوین، لار، نور، بلده، پلور و حاشیه هراز کوچ می‏کنند، باید از ایل‏راه‏های شهرستان فیروزکوه عبور کنند.

وجود حدود 400 کیلومتر راه عشایری در سطح شهرستان فیروزکوه نشان‏دهنده گستردگی و وسعت زیاد شهرستان فیروزکوه است.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول