اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه خواستار توجه مردم به وقف در کشور شد

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواستار توجه مردم به وقف در نیازهای روز و مناطق کشور و پرکردن خلا‌ها شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه خواستار توجه مردم به وقف در کشور شد

حجت‌الاسلام علی سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از نیشابور، که به دعوت اداره اوقاف نیشابور به این شهرستان سفر کرده بود، افزود: طرح آرامش بهاری، حرکت بسیار مثبت در استخراج ظرفیت فرهنگی و اجتماعی بقاع متبرکه و بهره‌مندی مفید و موثر از ظرفیت آنها بود.

وی تصریح کرد: تحرک هدفمندی در شبکه زیارتگاه‌های سازمان اوقاف دیده می‌شود که از زمان مدیریت آقای مصلحی آغاز شد و در مدیریت آقای محمدی روند تکمیلی پیدا کرد.

این مقام مسئول کشوری، حضور روحانیان در عرصه اوقاف را پدیده مبارکی به‌لحاظ دیدگاه کارشناسی نسبت به موضوع وقف، توجه به دیدگاه‌های واقفان در مصرف درآمد موقوفات و دقت، در هزینه‌کرد‌ها دانست.

سعیدی با اشاره به اینکه نهاد سپاه و بسیج با سازمان اوقاف به‌لحاظ تابعیت از رهبری جایگاه مسئولیتی مشترک دارند، توضیح داد: فعالیت اصلی بسیج مقابله با تهاجم فرهنگی است و اوقاف هم می‌تواند از ظرفیت‌های بقاع متبرکه و موقوفات در جنگ نرم استفاده کند.

وی با بیان اینکه رسالت سپاه و اوقاف، عمق‌بخشی داخلی به مردم است، خاطرنشان کرد: اگر ذهن، فکر و باور مردم از معارف عالی اهل بیت(ع) کاملا اشباع شد، خود به خود یک نوع واکنش طبیعی در مقابله با تهاجم  فرهنگی شکل می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ وقف، یادآور شد: هنوز درک درستی از وقف در جامعه صورت نگرفته است؛ پیشینیان به مسئله وقف عنایت بیشتری داشتند.

انتهای پیام/70006/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول