اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی خراسان شمالی خبر داد

بازدید 8 هزار نفر از موزه‌های خراسان شمالی

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی گفت: افزون بر 8 هزار نفر از موزه‌های این استان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بازدید کرده‌اند.

بازدید 8 هزار نفر از موزه‌های خراسان شمالی

علی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به افزایش 19 درصدی میزان بازدیدکنندگان از موزه‌های استان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: پارسال در همین مدت 6 هزار و 371 نفر از موزه‌های استان بازدید داشتند.

وی شمار موزه‌های خراسان شمالی را شامل موزه تاریخی شهر جاجرم، موزه قلعه جلال‌الدین گرمه، موزه فاروج، موزه باستانی و مردم شناسی مفخم عنوان کرد.

کاظمی تصریح کرد: این موزه‌ها طی ایام نوروز با افزایش ساعات بازدید آماده حضور گردشگران نوروزی است.

وی همچنین افزایش 56 درصدی میزان اقامت مسافران نوروزی در اماکن اقامتی خراسان شمالی را در همین مدت برشمرد و افزود: بر همین اساس تاکنون 71 هزار و 727 نفر مسافر نوروزی در این مراکز اقامت گزیدند.

به گفته کاظمی، آمار سال گذشته اقامت مسافران نوروزی در استان در همین مدت 44 هزار و 121 نفر بوده است.

وی همچنین از افزایش میزان اقامت گردشگران در بوستان‌های ملی بش‌قارداش و باباامان خبر داد و افزود: بوستان بش‌قارداش 13 درصد و بوستان باباامان 18 درصد افزایش مسافر را در نوروز امسال در مقایسه با سال قبل تجربه کرده‌اند.

* افزایش ماندگاری مسافران مهمترین رویکرد سفرهای خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی مهمترین رویکرد ستاد تسهیلات دائمی سفرهای استان را افزایش ماندگاری مسافران برشمرد.

وی با اشاره به منویات رهبر انقلاب اسلامی در مورد ظرفیت‌های گردشگری خراسان شمالی تصریح کرد: بر همین اساس تلاش شده تا با اجرای برخی از برنامه‌ها در راستای خواسته‌های رهبری تلاش و حرکت شود.

کاظمی تاکید معظم‌له برای ظهور و بروز ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی استان  در سفر به خراسان شمالی را سبب توجه مسئولان امر به حوزه گردشگری دانست و گفت: به همین منظور اعتبارات مناسبی از سوی سازمان پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در این راستا پیش از سال جدید، 200 هزار نقشه، کتاب، کتابچه، آماده که در پایگاه‌های راهنمایان نوروزی هلال احمر در حال توزیع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی همچنین برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در 5 نقطه استان را برشمرد و گفت: این بازارچه‌ها در سطح 200 غرفه برپا شده است.

وی با بیان اینکه در این بازارچه‌ها علاوه بر عرضه صنایع دستی و سوغات برنامه‌های متنوعی به اجرا در می‌آید، گفت: بی‌تردید این مهم سبب افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در استان می‌شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، در این بازارچه‌ها همچنین چای و آبجوش صلواتی به مسافران ارائه می‌شود.

وی همچنین برگزاری برنامه‌های صدای بهار را از جمله برنامه‌های اجرا شده در این بازارچه‌ها و مناطق گردشگری استان برشمرد که با استقبال مسافران مواجه شده است.

* افزایش شرکت در نمایشگاه‌ها برای معرفی خراسان شمالی

کاظمی با تاکید بر اینکه شرکت در نمایشگاه‌های مختلف گردشگری از اولویت‌های امسال این اداره کل به شمار می‌رود، افزود: این مهم با رویکرد معرفی هر چه بیشتر استان خراسان شمالی انجام و به همین منظور شرکت در این نمایشگاه‌ها امسال افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا استان خراسان شمالی به یکی از استان‌های هدف گردشگری تبدیل شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، این استان با دارا بودن ظرفیت‌های متنوع در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، قابلیت ارتقا به یکی از قطب‌های گردشگری کشور را دارد.

به گزارش فارس، خراسان شمالی در مسیر دو قطب پایتخت معنوی کشور مشهد مقدس و قطب گردشگری شمال قرار دارد.

انتهای پیام/63002/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول