اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد

ضرورت تعامل دستگاه‌ها برای اجرای مطلوب طرح زوج و فرد در تابستان 92

استاندار خراسان‌رضوی بر لزوم آمادگی کامل دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی ترافیک استان برای اجرای مطلوب‌تر طرح تردد زوج و فرد در تابستان 92 تاکید کرد.

ضرورت تعامل دستگاه‌ها برای اجرای مطلوب طرح زوج و فرد در تابستان 92

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جلسه اجرای طرح محدودیت ترافیکی خودروها اظهار کرد: اعمال محدودیت‌های ترافیکی برای شهری با ویژگی‌های مشهد به ویژه در هسته مرکزی و با توجه به حضور همزمان انبوه زائران حرم مطهر رضوی امری اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به رضایت نسبی زائران و مجاوران از اجرای این طرح در ایام نوروز، از تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه های مسئول و همکاری و همراهی مردم به ویژه ساکنان محدوده اجرای طرح، تشکر کرد.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به لزوم آمادگی کامل دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی ترافیک استان برای اجرای مطلوب‌تر این طرح در تابستان 92، تصریح کرد: به منظور اجرای مرحله بعدی طرح، باید همزمان با در نظر گرفتن شرایط فصلی و متناسب با حجم حضور زائران، ابعاد مختلف روند اجرای طرح، مورد ارزیابی یک کمیته کارشناسی قرار گیرد.

فروزان‌مهر افزود: باید با نگاهی جامع، آسیب‌های این مرحله شناسایی و نسبت به تهیه و تدوین آیین نامه اجرایی با هدف به حداقل رساندن عوارض و پیامدهای اجرای طرح و ارتقای سطح و افزایش سهولت تردد خودروها اقدام شود.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: اجرای مناسب طرح در گرو برنامه‌ریزی صحیح، همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط و همچنین همراهی عموم مردم است.

وی تاکید کرد: با برطرف کردن آسیب‌ها، تدوین آیین‌نامه اجرایی و تقسیم کار، بستر اجرایی مطلوب‌تری برای اجرای طرح محدودیت ترافیکی در معابر منتهی به حرم مطهر فراهم شده و با استفاده از ظرفیت و مشارکت تمام بخش‌ها، ادارات و ارگان‌های مرتبط، شاهد اجرای هر چه بهتر طرح در تابستان باشیم.

فروزان‌مهر بر ضرورت استفاده بهینه از زیرساخت‌های موجود، جانمایی مناسب پارکینگ‌ها در جوار و داخل محدوده، بازنگری در محدوده اجرای طرح، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی با هدف ساماندهی ترافیک در مبادی ورودی طرح و اعمال تدابیر نظارتی مناسب و اعمال قانون با تخلفات احتمالی تاکید کرد.

وی با مثبت ارزیابی کردن اطلاع رسانی صورت گرفته در جریان اجرای این طرح، بر اهمیت فرهنگ‌سازی ترافیکی و آگاهی بخشی به موقع از طریق رسانه‌های گروهی به ویژه صدا و سیما برای مرحله بعدی طرح تاکید کرد.

گفتنی است طرح تردد زوج و فرد خودروها از 26 اسفند ماه تا 12 فروردین 92 به منظور سهولت و روان‌سازی تردد زائران و مجاوران در هسته مرکزی شهر و حریم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به مرحله اجرا درآمد.

انتهای پیام/70004/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول