اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار یزد:

قیام دهم فروردین اوج ولایت‌پذیری مردمان دیار دارالعباده یزد بود

فرماندار یزد در پیامی ضمن گرامیداشت سالروز قیام دهم فروردین گفت: قیام دهم فروردین یزد، اوج ولایت‌‌پذیری مردمان دارالعباده بود.

قیام دهم فروردین اوج ولایت‌پذیری مردمان دیار دارالعباده یزد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد، عزیزالله سیفی با بیان اینکه سال 57 به ویژه قیام دهم فروردین‌ماه مردم یزد علیه رژیم دیکتاتور پهلوی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مبارزات علیه طاغوت شناخته می‌شود، اظهار داشت: مردم یزد در چهلمین روز درگذشت شهدای قیام تبریز با تبعیت از فرامین رهبر کبیر انقلاب اسلامی به خیابان‌ها ریخته و در تظاهراتی با شکوه، ضمن اعلام انزجار از نظام شاهنشاهی پشتیبانی صریح خود را از ولایت مطلقه فقیه ابراز داشتند.

فرماندار یزد با اشاره به نقش تأثیرگذار شهید محراب، آیت‌الله صدوقی در شکل‌گیری مبارزات علیه رژیم پهلوی در یزد خاطرنشان کرد: آیت‌‌الله صدوقی با سخنرانی‌های شفاف و صریح خود، جنایات خاندان پهلوی علیه ملت ایران را آشکار ساخته و مردم را برای فراهم کردن مسیر ایجاد حاکمیت دینی در کشور راهنمایی کردند.

در دهم فروردین سال 1357، مردم یزد در اربعین شهدای قیام تبریز، دست به قیام زدند که این قیام چهار شهید بر جای گذاشت و هر سال در چنین روزی، مراسم بزرگداشتی برای این شهدا در مسجد حظیره یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2464/ذ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول