اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌آباد:

اندیشه ناب امام راحل در دوازده فروردین 1358به ثمر نشست

امام جمعه خرم‌آباد گفت: تئوری و اندیشه ناب امام راحل در دوازده فروردین 1358به ثمر نشست.

اندیشه ناب امام راحل در دوازده فروردین 1358به ثمر نشست

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک سالروز جمهوری اسلامی ایران گفت: 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، عید اسلامی ملی ما است.

وی با بیان اینکه 12 فروردین روز حاکمیت اسلام پس از 2500 سال از نظام شاهنشاهی است، ادامه داد: باید سالروز به رأی گذاشتن جمهوری اسلامی ایران گرامی داشته شود، چراکه در این روز ملت ایران با رأی قاطع یعنی 98 درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه 12 فروردین جمهوری اسلامی موجب شد که مسیر انقلاب مشخص شود و مردم سرنوشت خود را رقم بزنند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی یعنی حضور مردم در تمام صحنه‌ها است و مردم دیار لرستان جزو استان‌های برتری بودند که در سال 1358 به جمهوری اسلامی رأی قاطع دادند.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به 13 فروردین و روز طبیعت و با بیان اینکه در این روز باید فرهنگ ایرانیان و فرهنگ اسلامی مورد توجه قرار گیرد، افزود: فرهنگ ایرانی بودن ما اقتضا می‌کند که به طبیعت آسیبی نرسانیم و مواظب این طبیعت و نعمت خدادادی باشیم.

میرعمادی با اشاره به اینکه در 13 فروردین همه مردم وظیفه دارند که از مراتع، جنگل‌ها و این طبیعت سرسبز خدادادی نهایت بهره را ببرند و در حفظ آن کوشا باشند، عنوان کرد: به خانواده‌ها سفارش می‌شود که کیسه‌های زباله خود را در محل‌هایی که اداره محیط زیست و منابع طبیعی برای آنها مشخص کرده‌اند، جمع‌آوری کنند؛ چراکه فرهنگ ایرانی بودن اینگونه اقتضا می‌کند، زیرا ایرانیان صاحب فرهنگ بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در خصوص فرهنگ اسلامی گفت: فرهنگ اسلامی ما اقتضا می‌کند در روز 13 فروردین گناه نکنیم؛ نباید در این روز آلودگی معنوی ایجاد کنیم، بلکه باید از گناه پرهیز کنیم و از صفا و صمیمیت و طهارت طبیعت درس بگیریم.

میرعمادی با اشاره به اینکه کسی که در روز 13 فروردین گناه می‌کند، طبیعت، درختان، زمین و خاک او را لعنت می‌کنند، به آغاز عملیات ساخت بلندترین سد بتونی جهان در لرستان که روز گذشته با حضور رئیس جمهور آغاز شد، اشاره کرد و یادآور شد: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ساخت این سد، یک خلق حماسه اقتصادی است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: این سد یکی از اقدامات بزرگ در ایران اسلامی در زمینه حماسه اقتصادی است.

میرعمادی با بیان اینکه طی 10 سال که سد بختیاری لرستان باید احداث شود، بیش از هزاران نفر از این دیار صاحب شغل می‌شوند و می‌توانند برای لرستان در زمینه گردشگری و زیبایی این استان نقش فراوانی داشته باشند، ادامه داد: باید از رئیس جمهور به خاطر عملیاتی کردن سد بختیاری این استان تقدیر و تشکر کرد.

وی تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری سالی را نامگذاری می‌کنند، معنایش این است که تمام برنامه‌های کشور بر این محور برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: احداث سد بختیاری نمادی از پیشرفت است و ساخت این سد توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

وی افزود: لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار والایی است که باید از این ظرفیت‌ها در سایه همدلی و تعامل برای پیشرفت استان استفاده شود.

انتهای پیام/2304/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول