اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی خراسان‌رضوی خبر داد

استقبال بی‌نظیر گردشگران از هنر فیروزه‌تراشی در خانه ملک مشهد

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی امسال به طور متوسط روزانه 300 نفر گردشگر غیرمشهدی از خانه ملک بازدید می‌کنند.

استقبال بی‌نظیر گردشگران از هنر فیروزه‌تراشی در خانه ملک مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین خواجه بیدختی ظهر امروز با اشاره به استقبال بی‌نظیر گردشگران غیربومی از مراکز صنایع دستی و بازارچه‌های سنتی خراسان‌رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زائران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی امسال استقبال قابل قبولی از مراکز ارائه صنایع دستی و بازارچه‌های سنتی داشته‌اند.

وی افزود: بیشترین فروش و استقبال از صنایع دستی و هنرهای سنتی در مشهد متعلق به موزه باغ نادری و آرامگاه فردوسی است.

بیدختی با بیان اینکه فروش صنایع دستی در ایام نوروز 92 رضایتمندی هنرمندان را به همراه داشته، خاطرنشان کرد: خانه ملک به عنوان مرکز آفرینش هنرهای سنتی مشهد مطرح بوده و علاقه‌ای نداریم به مرکز تجاری تبدیل شود.

وی ادامه داد: در خانه ملک به ارائه هنرهای سنتی و صنایع دستی نفیس پرداخته‌ و بیشتر با نگاه ترویج فرهنگ هنر سنتی و اصیل  آثار هنرمندان صنایع دستی و سنتی در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی از برگزاری نمایشگاه صنعت فیروزه تراشی در خانه ملک مشهد خبر داد و گفت: در خانه ملک مشهد مجموعه‌ای حدود 12 صنعتگر به ارائه هنر فیروزه ‌تراشی پرداخته که با استقبال بی‌نظیر گردشگران مواجهه شده است.

بیدختی یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال به طور متوسط روزانه 300 گردشگر غیرمشهدی از خانه ملک بازدید می‌کنند که رقم رضایت بخشی است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با اشاره به پرطرفدارترین هنرهای سنتی در خراسان‌رضوی اظهار کرد: براساس بازدید گردشگران و علاقه‌مندان هنرهای سنتی و صنایع دستی، زیورآلات و جواهرات سنتی نخستین اولویت انتخاب علاقه‌مندان شناخته شده است.

وی با اشاره به فعالیت و جذب گردشگر در مراکز صنایع دستی شهرستان‌های خراسان‌رضوی، گفت: اکثر شهرستان‌های استان با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای خود توانسته‌اند آثار نفیسی را در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی به گردشگران و علاقه‌مندان ارائه دهند.

بیدختی افزود: وجود شاخصه رقابت میان شهرستان‌ها سبب توجه جدی به مسئله کیفیت ارائه آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی به گردشگران شد.

معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی اظهار کرد: از پروژه امید در خیابان شیرازی منتهی به حرم مطهر رضوی به رغم پیش‌بینی‌های صورت گرفته به دلیل تبلیغات اندک استقبال چشمگیری صورت نگرفته است.

گفتنی است شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماس‌های 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chto.ir و سامانه پیامکی 3000611  ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی پیگیری می‌شود. 

انتهای پیام/70023/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول