اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو:

16 پروژه جدید در بودجه امسال پیش‌بینی شده است

وزیر نیرو گفت: در بودجه امسال شانزده پروژه جدید در وزارت نیرو در نظر گرفته شده است.

16 پروژه جدید در بودجه امسال پیش‌بینی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، مجید نامجو لحظاتی پیش در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد بختیاری لرستان که با حضور رئیس جمهور انجام گرفت، گفت: امسال 177 میلی‌متر بارش در سطح کشور داشته‌ایم که این آمار نسبت به میانگین دراز مدت یک درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: ما یک سوم میانگین آب‌های دنیا را در اختیار داریم و کشوری هستیم که جزء کم بارش‌ها می‌باشیم که باید منابع آب را به خوبی مدیریت کنیم.

نامجو یادآور شد: بسته تامین آب کشور توسط دولت دهم تکمیل شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ما یک برنامه مدون و خوبی را در اختیار داریم تصریح کرد: از تمام ظرفیت‌های آبی کشور هم از شمال و هم از جنوب برای انتقال آنها به فلات مرکزی استفاده می‌کنیم.

نامجو خاطر نشان کرد: از 16 پروژه جدید در بودجه امسال 11 پروژه به بخش آب مربوط می‌شود که دو پروژه آنها انتقال آب از شمال و جنوب به فلات مرکزی است.

وزیر نیرو به رویکردهای اصلی وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای اصلی وزارت نیرو اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دولت‌های گذشته بوده است که مهمترین آنها پروژه‌هایی نظیر سد گتوند، پروژه دز، قم رود، سد و نیروگاه سیاه بیشه و ... است.

نامجو یادآور شد: یکی دیگر از رویکردهای وزارت نیرو آغاز پروژه‌های جدید برای دولت‌های بعدی است که می‌توان پروژه غدیر، سد بختیاری، طرح گرمسیری و ... را نام برد.

وزیر نیرو در ادامه به رویکرد سوم این وزارت اشاره کرد و گفت: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی و طرح انتقال آب از شمال به جنوب و انتقال به فلات مرکزی از دیگر رویکردهای وزارت نیرو است.

وی گفت: دولت نهم و دهم در زمینه آب نگاه متوازن و متعالی را داشته است.

نامجو خاطر نشان کرد: در سطح لرستان 10 سد در حال ساخت و از تعداد 22 سد بزرگ در کشور چهار سد مربوط به استان لرستان است.

وی تصریح کرد: پنج سد و هفت پروژه زه کشی آبیاری جزء طرح‌های مهر ماندگار در سطح لرستان قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است با حضور محمود احمدی نژاد عملیات اجرایی بلندترین سد بتونی جهان یعنی سد بختیاری در سطح لرستان آغاز شد.

انتهای پیام/2304/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول